» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » مصارف آب و موضوع آلايندگي در فولاد مبارکه کنترل شده است
فولاد مبارکه

مصارف آب و موضوع آلايندگي در فولاد مبارکه کنترل شده است

دی 27, 1394 0011

رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان که به همراه ساير اعضاي اين شورا از شرکت فولاد مبارکه بازديد مي نمود در گفتگو با خبرنگار فولاد تصريح کرد: مصارف آب و موضوع آلايندگي در فولادمبارکه کنترل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شمس، در اين ديدار که در آستانه سالروز بهره برداري از شرکت فولادمبارکه اصفهان انجام گرفت، رضا اميني رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان ضمن ديدار با مديرعامل و معاونين شرکت فولادمبارکه گفت: خوشبختانه در اين ديدار با تمرکز بر بحثهاي جاري شرکت فولادمبارکه به خصوص اقدامات انجام شده در موضوع مسئوليتهاي اجتماعي و نگاه نظام مند به اين مقوله و ارتباطات موجود بيش از پيش آشنا شديم که جا دارد از اقدامات قابل ستايش شرکت فولادمبارکه در زمينه توليد، تلاش براي توسعه پايدار و صنعت سبز، مسئوليت هاي اجتماعي طي سالهاي گذشته که به پر آوازه شدن هر چه بيشتر نام اصفهان انجاميده تشکر نمود.

اميني افزود: هر بيننده و بازديد کننده اي که در اين مجموعه بزرگ صنعتي حاضر شود بايد به خود ببالد.درحقيقت باعث افتخار است که در اثر تلاش مردان سخت کوش ايراني و اصفهاني يکي از قطبهاي بزرگ صنعتي ايران و جهان در اصفهان مستقر گرديده است. تلاش اين عزيزان هم باعث افتخار و غرور ملي مي شود و هم باعث تأمين نيازهاي مواداوليه صنايع کشور. همه اينها دست به دست هم داده تا مابتوانيم از توانمنديها و مقدورات خود، از انديشه و افکار مهندسين و سازندگان بخش صنعت به خوبي استفاده نماييم. به يقين شرکت فولادمبارکه توانسته با اقتدار تمام در توليد فولاد به عنوان يک ماده اوليه استراتژيک در تأمين منابع و توليد محصولات ديگر صنعتي در ايران اسلامي نقش مؤثر داشته باشد.

رييس شوراي اسلامي شهر اصفهان تصريح کرد: اقدامات زيست محيطي مؤثر و مستمري که فولادمبارکه آن را از اولويت هاي خود قرار داده، گام ديگري بوده است تا به صنعت سبز در استان نزديک تر شويم به ويژه اينکه اين امر براي شهر پرآوازه اصفهان از اهميت بسزايي برخوردار است.امروزه عنوان مي گردد صنايع، بخش عمده اي از منابع آبي را مصرف مي کنند و در افزايش سطح آلايندگي سهيم هستند و دغدغه مصرف آب و انشقاق آب از سرچشمه هاي زاينده رود به سمت شرکت فولادمبارکه در قالب برداشتي مطرح مي شود ولي بر اساس آمار و شواهد موجود و قابل ارائه اي که امروز ما از نزديک مشاهده کرديم، مصارف آب و موضوع آلايندگي در فولادمبارکه کنترل شده است و بايد بگويم بحث مصرف بالاي آب و افزايش آلايندگي فولادمبارکه واقعيت ندارد. در حقيقت بايد رويکرد جانبدارانه و دلسوزانه شرکت فولادمبارکه نسبت به محيط زيست همچنان ادامه داشته تا موجب دلگرمي مردم عزيز شهر و حتي استان اصفهان باشد و در عين حضور پررنگ و پر رونق اين فعاليت فاخر صنعتي،کاهش عوارض زيست محيطي را نيز بيش از گذشته شاهد باشيم.

اميني افزود: انصافاً اقداماتي که در حوزه اقتصاد مقاومتي براي کاهش هزينه ها، بهره وري بيشتر از منابع و کاهش آلاينده هاي زيست محيطي توسط فولادمبارکه انجام داده شده موجب تقدير و تشکر است که من به عنوان يک شهروند و خادم مردم در شوراي شهر اصفهان از همه مديران و کارکنان فولاد مبارکه تقدير و تشکر دارم.

به گزارش خبرنگارفولاد در اين ديدار دکتر بهرام سبحاني مديرعامل شرکت فولادمبارکه ضمن تشريح استراتژي فولادمبارکه گفت: فولادمبارکه اصفهان با کسب سهم پنجاه درصدي توليد فولادکشور، تأمين مواد اوليه صنايع مختلفي همچون نفت، گاز و پتروشيمي، خودرو، لوازم خانگي، لوله و پروفيل، کشتي سازي و ساختماني در بيش از سه هزار واحد توليدي در سطح کشور را بر عهده دارد و اين در حالي است که فولادمبارکه به عنوان بزرگترين توليدکننده فولادهاي تخت در خاورميانه در سال 94 توانسته تاکنون 30 درصد از محصولات خود را صادر نمايد که از اين مقدار صادرات فولادمبارکه 64 درصد به اروپا بوده است و اين نشان دهنده کيفيت رقابتي محصولات فولاد مبارکه و روي خوش نشان دادن کشورهاي اروپايي به استفاده از محصولات فولادمبارکه است.

مديرعامل فولادمبارکه در ادامه با اشاره به رويکرد دانش محور فولادمبارکه در فرآيندهاي شرکت افزود: از ابتدا تاکنون دغدغه مديران و کارکنان فولادمبارکه همواره بر افزايش سطح علمي و استفاده از دانش روز بوده و هست و در همين راستا فولادمبارکه با حضور در ارزيابيهاي متعدد در 11 دوره جايزه ملي تعالي سازماني شرکت کرده و موفق به دريافت تنديس زرين جايزه ملي تعالي سازماني به عنوان تنها شرکت ايراني شده است.

سبحاني در خصوص مصرف انرژي در شرکت فولادمبارکه اصفهان خاطرنشان کرد: اين شرکت با مصرف 29 ميليون مترمکعب آب در سال با استفاده از سيستم هاي بازچرخاني آب توانسته کمتر از 73 درصد ديماند قراردادي مصرف نمايد و اين در حالي است که سهم کل صنعت در مصرف آب کشور 2 درصد مي باشد. در واقع بر اساس طراحي اوليه و توليد 2.4 ميليون تن فولاد، برداشت آب رودخانه زاينده رود به ازاي هرتن توليد در شرکت فولادمبارکه برابر 16.6 مترمکعب بر تن بوده که با کاهش 66 درصدي مصرف آب در مقابل افزايش 220 درصدي توليد فولاد به 5.6 مترمکعب بر تن توليد رسيده است.

دکترسبحاني توجه فولاد مبارکه به محيط زيست از دوران ابتداي بهره برداري شرکت، تاکنون و توسعه سيستم ها و به کارگيري تجهيزات به روز کنترل آلايندگي در نواحي توليدي اين شرکت را نشان از توجه ويژه مديران و کارکنان اين مجتمع صنعتي به محيط زيست خواند و افزود: در شرکت فولادمبارکه تا به امروز نصب و استقرار بيش از 200 نوع تجهيزات کنترل آلايندگي در نقاط مختلف اين مجتمع صنعتي انجام گرفته است که طرح پايش و مانيتورينگ مداوم آلاينده ها بر روي دودکشها و تصفيه خانه ها و توسعه و بهينه سازي سيستمهاي کنترل انتشار آلاينده ها در خطوط توليد و ارتقاء سيستم کنترل غبار واحد فولادسازي از ديگر اقدامات صورت گرفته در اين شرکت در راستاي حفظ محيط زيست است.

بنا بر اين گزارش، ندا واشياني پور عضو شوراي اسلامي شهر اصفهان نيز در حاشيه اين نشست گفت: قبل از هر چيزي لازم ميدانم به اين نکته اشاره کنم، در تمام دنيا صنعت فولاد يکي از صنايع مادر است و يکي از ملاکهاي توسعه يافتگي هر کشور، دارابودن اين صنعت و فعاليت در اين رابطه است.جاي بسي خوشحالي و افتخار است که شرکت صنعت فولادمبارکه اصفهان با تمام قدرت و قوت ساليان سال است که به فعاليت صنعتي خود ادامه داده و راندمان کاري آن هر سال بهتر از سال قبل است. پر واضح است در راستاي محقق شدن مؤلفه هاي اقتصاد مقاومتي بر اساس منويات مقام معظم رهبري ما موظف هستيم که با تمام توانمان مشکلات اين صنعت را بررسي کرده و گامهاي استواري را در راه اعتلاي عملکرد اين صنعت بر داريم. اميدواريم در کشورمان صنايعي مانند فولادمبارکه تقويت و حمايت بشوند تا بتوانيم اقدامات بسيار مؤثري در جهت توسعه يافتگي کشورمان انجام دهيم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×