» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهردار مبارکه: قطع درختان بدون مصوبه کمیسیون ماده ۷ شهرداری ممنوع است
اخبار شهرستان مبارکه

شهردار مبارکه: قطع درختان بدون مصوبه کمیسیون ماده ۷ شهرداری ممنوع است

بهمن 8, 1402 10189

شهردار مبارکه گفت: قطع درختان توسط افراد و ذی‌نفعان، حتی خود شهرداری در معابر و اماکن عمومی و خصوصی بدون مصوبه کمیسیون ماده ۷ غیرقانونی و ممنوع است.

محمدمهدی احمدی، اظهار کرد: مطابق با آئین‌نامه شهرداری‌ها، درختان در شهر قطع نمی‌شوند، مگر اینکه در محل احداث بنا یا عملیات عمرانی باشند که در این خصوص نیز اخذ مجوز کمیسیون ماده هفت شهرداری ضروری است.

وی با بیان اینکه بریدن خودسرانه درخت در مِلک شخصی هم ممنوع است ادامه داد: سال‌ها طول می‌کشد تا یک درخت به سن و اندازه مؤثر و مفید برسد و قطع آن، تنها قطع یک درخت نیست بلکه قطع زمینه‌های سالم‌سازی هوا و زیبایی خیابان‌ها است.

شهردار مبارکه خاطرنشان کرد: مالکیت معنوی درختان مربوط به شهر و شهرداری است و شهروندان حق بریدن درخت در ملک شخصی را ندارند.

احمدی تاکید کرد: افرادی که به صورت خودسرانه اقدام به قطع درختان می‌کنند باید بدانند که این رفتار آنها خطرناک است و به جریمه و پیگرد قانونی منجر می‌شود.

وی تصریح کرد: باید با فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی به حفظ درختان و سالم‌سازی هوا و زیبایی شهر کمک کنیم تا مردم هم بیش از پیش ارزش و اهمیت درختان را بدانند.

شهردار مبارکه با بیان اینکه متقاضیان قطع، جابجایی درختان باید بر اساس قانون، درخواست خود را به شهرداری ارائه و فرم مربوطه را تکمیل کنند، گفت: از شهروندان می‌خواهیم حتی در صورتیکه قرار است درختی به دلیل مزاحمت یا هر علتی جابه‌جا یا هرس شود، موضوع را به شهرداری اطلاع دهند تا کار به صورت تخصصی انجام شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×