» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » اعتراض نامزد انتخابات شهرستان مبارکه از طریق مراجع قانونی در حال بررسی است
اخبار شهرستان مبارکه

اعتراض نامزد انتخابات شهرستان مبارکه از طریق مراجع قانونی در حال بررسی است

اسفند 17, 1402 20125

فرماندار مبارکه گفت: اعتراض نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی به نتیجه آراء خود در این شهرستان از طریق مراجع قانونی در حال بررسی است و در مهلت قانونی پاسخ داده می‌شود.

علیرضا حسینی شایعه ابطال انتخابات این شهرستان را تکذیب کرد و افزود: روال قانونی بررسی اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات در حال انجام است و نتیجه نهایی پس از تایید شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در قانون انتخابات شرایط اعتراض و رسیدگی به آن با ارائه اسناد و مدارک پیش‌بینی شده است، ادامه داد: بر اساس قانون، نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی که به نتیجه انتخابات اعتراض دارند پس از انتشار اولیه اسامی منتخبان، به مدت ۲ روز می‌توانند شکایت خود را با ارائه مستندات به هیات‌های اجرایی اعلام کنند.

فرماندار مبارکه اضافه کرد: همچنین معترضان به نتیجه انتخابات تا هفت روز پس از اخذ رأی نیز می‌توانند شکایت خود را به دبیرخانه شورای نگهبان اعلام کنند که یکی از داوطلبان این حوزه در مهلت قانونی، اعتراض خود را بطور رسمی اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که هیچ حقی از انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان ضایع نشود، تاکید کرد: فصل‌الخطاب همه ما قانون است و مهمترین اصل برای ما و نامزدهای انتخابات باید رعایت قانون باشد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

از میان ۲۹ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مبارکه اصفهان، زهرا سعیدی با ۱۱ هزار و ۹۰۶ رای و با اختلاف تنها هشت رای از ارشاد کاویانی با ۱۱ هزار و ۸۹۸ رای پیشی گرفت.

کاویانی با حضور در فرمانداری و شورای نظارت مبارکه، مراتب شکایت و مستندات خود را در این زمینه تقدیم کرد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×