» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » تکمیل پروژه فیبر نوری مبارکه تا پایان سال 1402
فیبر نوری
اخبار شهرستان مبارکه - اطلاع رسانی ها - مطالب ویژه

تکمیل پروژه فیبر نوری مبارکه تا پایان سال 1402

آذر 25, 1402 00215

محمدمهدی احمدی، شهردار مبارکه طی مصاحبه ای اعلام کرد: اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها، از سه سال پیش تحت سرمایه‌گذاری B.O.L.T آغاز شده و طبق تعهدات شرکت پیمانکار و تایید معاون وزیر ارتباطات، پایان کار تا پایان اسفند ماه سال 1402 خواهد بود.

وی در ادامه افزود : این پروژه یکی از پروژه‌های مهمی است که با همکاری شهرداری مبارکه در حال اجرا است. احمدی بیان کرد که این پروژه با ارائه اینترنت با کیفیت و پر سرعت طبق استانداردهای جهانی، در اختیار تمامی شهروندان قرار خواهد گرفت.

احمدی به اهداف پروژه اشاره کرد و تاکید کرد که توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، ارتباطات بدون محدودیت بین دولت و بخش خصوصی، و اطلاع‌رسانی سریع و کم‌هزینه جزء اهداف کلان این پروژه است.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه، نه تنها خدمات الکترونیکی گسترده‌تر می‌شود، بلکه همچنین توسعه شبکه‌های اداری با سرعت بالا و هوشمندسازی تصویری تقاطع‌ها ممکن می‌شود. احمدی در پایان تصریح کرد که با اجرای پروژه فیبر نوری، شهر مبارکه به سوی یک شهر الکترونیک پیشرفته و هوشمند پیش می‌رود.

شهردار مبارکه توضیح داد: فاز اول پروژه، با طول حدود ۱۳۰ کیلومتر پیش‌بینی شده است، از این مقدار ۵۵ کیلومتر آن تاکنون به اتمام رسیده است.

احمدی با تاکید بر اینکه شبکه‌های کامپیوتری و مخابرات از فیبر نوری به طور گسترده استفاده می‌کنند، اظهار داشت: توسعه شبکه فیبر نوری یکی از عناصر کلیدی در پیشرفت خدمات الکترونیک و بهبود وضعیت شهر هوشمند است. با توجه به مزایای فراوان این تکنولوژی، امروزه در صنایع و بخش‌های مختلف از آن استفاده می‌شود.

وی افزود: با پیاده‌سازی این پروژه، فرایندهای حفاری مکرر در زمینه‌های ارتباطات زمینی کاهش یافته و شهر از خسارات احتمالی ناشی از این حفاری‌ها محافظت می‌شود. این پروژه با ایجاد یک شبکه یکپارچه و جامع، اساسی برای توسعه شهر الکترونیک مدرن و هوشمند فراهم می‌آورد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

یاسمن وهابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×