» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » آغاز عملیات اجرایی کاشت یک میلیارد درخت در ایران از «طالخونچه»
اخبار شهرستان مبارکه

آغاز عملیات اجرایی کاشت یک میلیارد درخت در ایران از «طالخونچه»

آذر 2, 1402 20307

به منظور اجرای عملیات طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران، بادام کوهی در ۳۰۰ هکتار از حوضه آبخیز “طالخونچه” در شهرستان مبارکه بذرکاری شد.

در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران، که با حضور مقامات مهم اداری و نظامی از جمله مدیرکل آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، فرماندار شهرستان مبارکه، و سایر مقامات برگزار شد، ۳۰۰ هکتار از اراضی حوضه آبخیز شهر “طالخونچه” با بادام کوهی (اسکوپاریا) بذرکاری شد.

همزمان با این مراسم، عملیات اجرایی کاشت بذر بادام اسکوپاریا در ۳۰۰ هکتار از حوضه آبخیز مرغ و دنبی از توابع شهرستان برخوار، ۳۰۰ هکتار از حوضه آبخیز تودشک از توابع شهرستان کوهپایه و ۱۵۰ هکتار از حوضه آبخیز بلطاق از توابع شهرستان بوئین میاندشت و ۱۸۰۰ هکتار نیز توسط نیروهای نظامی و انتظامی، کشاورزان، معدن‌داران و اداره راهداری در دیگر نقاط استان اصفهان انجام گرفت.

براساس اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سهم استان اصفهان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید و کاشت سالانه ۵ میلیون نهال و بذر می‌باشد که در طول ۴ سال به تولید و کاشت ۲۰ میلیون نهال می‌رسد. پیش از این، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرده بود که آغاز این طرح به مناسبت سالروز شهادت سردار جنگل “میرزا کوچک‌خان جنگلی” در تاریخ ۱۱ آذر رسماً اعلام می‌شود.

 

نویسنده: یاسمن وهابی

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

یاسمن وهابی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×