» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » اراضی دولتی شهرستان مبارکه به ارزش ۲۶۹.۵ میلیارد تومان رفع تصرف شد
اخبار شهرستان مبارکه

اراضی دولتی شهرستان مبارکه به ارزش ۲۶۹.۵ میلیارد تومان رفع تصرف شد

آبان 22, 1402 50221

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان از اجرای حکم قطعی قضایی برای رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان مبارکه به ارزش ۲۶۹.۵ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سرهنگ امیر سعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: اراضی دولتی در شهرستان مبارکه با اجرای حکم قطعی قضایی به همت کارکنان این فرماندهی و با حضور دادستان شهرستان و پشتیبانی عوامل انتظامی رفع تصرف شد.

وی افزود: این اراضی از بیش از ۴۰ سال قبل مورد تصرف و سوء استفاده زمین خواران قرار گرفته بود که با اقدامات و پیگیری های حقوقی معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه، یک مورد حکم قضایی قطعی له سازمان اخذ و به این یگان ارسال شد تا اجرای حکم انجام شود.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با بیان اینکه مساحت این اراضی ۳۸۵ هزار مترمربع بوده است، گفت: ارزش اراضی رفع تصرف شده فوق ۲۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآرود شده که با اجرای حکم قضایی ضمن قلع و قمع مستحدثات، رفع تصرف و به بیت المال اعاده شد.

وی خاطرنشان کرد: این حکم قضایی به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان توسط کارکنان فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان، پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و در راستای حفظ حقوق بیت المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی، صادر و اجرا شد.

سرهنگ باقری با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، گفت: مردم عزیز استان اصفهان پیش از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز بنا، از مراجع قانونی ذی‌صلاح استعلام بگیرند، چرا که تجاوز به اراضی ملی ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بناهای احداثی، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 1.00

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×