» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » اجرای حکم قضایی برای رفع تصرف ۳۸.۵ هکتار زمین ملی در شهرستان مبارکه
اخبار شهرستان مبارکه

اجرای حکم قضایی برای رفع تصرف ۳۸.۵ هکتار زمین ملی در شهرستان مبارکه

آذر 2, 1402 50212

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اجرای حکم قضایی برای رفع تصرف ۳۸.۵ هکتار زمین ملی در شهرستان مبارکه خبر داد.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تصرف اراضی ملی، تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، اظهار کرد: به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت فعالیت‌های یگان حفاظت اراضی استان قرار دارد.

وی افزود: اراضی تحت پوشش این یگان، در گستره ۲۸ شهرستان واقع شده‌اند که اقدامات لازم در دو بخش پیشگیری و پیگیری انجام و اراضی متعلق به بیت المال از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در این راستا با پیگیری‌های مستمر حقوقی توسط معاونت املاک و حقوقی این اداره کل و اداره راه و شهرسازی شهرستان مبارکه یک مورد حکم قضایی قطعی له سازمان اخذ شد که با همت عوامل یگان حفاظت اراضی استان، این حکم اجرایی و اقدامات لازم در رابطه با آن انجام شد.

وی افزود: در این فقره ۳۸.۵ هکتار زمین ملی بخش هشت ثبت اصفهان به نام سازمان ملی زمین و مسکن به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران پس از برآورد اطلاعاتی، انتظامی و عملیاتی با تشکیل چند اکیپ از عوامل یگان حفاظت استان و چند اکیپ از عوامل انتظامی (یگان امداد و کلانتری مربوطه) اجرای حکم و رفع تصرف شد.

قاری قرآن عنوان کرد: با اجرای حکم قطعی قضایی و رفع تصرف این اراضی ملی که سال‌ها در ید متصرفین قرار داشت، با استفاده از یک دستگاه لودر، یک دستگاه کمپرسی و یک دستگاه جرثقیل تمامی مستحدثات شامل یک دستگاه ویلا به مساحت تقریبی ۳۰۰ مترمربع، ۳ باب استخر، چاه آب، موتورخانه، چهار باب باغ به همراه دیوارکشی و درب، چند دستگاه انباری و…  قلع و قمع و تخریب شد همچنین ۲ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

وی افزود: در نتیجه اجرای این حکم قضایی، اراضی ملی به ارزش ۲۶۹.۵ میلیارد تومان رفع تصرف و به بیت المال اعاده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در راس تای برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی به سرعت عملیات قلع و قمع و رفع تصرف با قاطعیت انجام می‌شود. گفت: از مردم خواسته شده است تا قبل از هرگونه ساخت‌وساز، استعلام‌های لازم از دستگاه‌های ذی‌صلاح را دریافت کنند تا ناخواسته و یا به صورت عمدی به اراضی ملی تجاوز نکنند چرا که این موضوع ضمن تشکیل پرونده‌های قضایی و تخریب بناهای احداثی، آن‌ها را متحمل زیان می‌کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×