» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » سوءاستفاده مالی در “فولاد مبارکه” تایید شد/ اعلام رقم نهایی سوء‌استفاده توسط دادسرای تهران
فولاد مبارکه

سوءاستفاده مالی در “فولاد مبارکه” تایید شد/ اعلام رقم نهایی سوء‌استفاده توسط دادسرای تهران

اسفند 18, 1401 1025

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، سوءاستفاده مالی در “فولاد مبارکه” را تائید کرد و گفت: دادسرای تهران رقم نهایی را اعلام خواهد کرد.

ذبیح‌الله خدائیان؛ رئیس سازمان بازرسی کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم از تایید وقوع سوءاستفاده در فولاد مبارکه خبر داد و اظهار کرد: پیش از این، سازمان بازرسی در این خصوص ورود کرده و پرونده‌ای تشکیل شده بود که پیشتر در مرجع قضایی بود و اکنون در پرونده اخیر، ادغام شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، میزان سوءاستفاده‌ای که در حدود 92 هزار میلیارد اعلام شد، صحت نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه در وقوع سوءاستفاده در”فولاد مبارکه” شکی نیست، تصریح کرد: ریاست محترم قوه قضاییه شعبه ویژه‌ای را برای رسیدگی به این پرونده اختصاص دادند و دادستان تهران ماموریت پیدا کرد که این موضوع را خارج از نوبت بررسی و رسیدگی کند و در حال حاضر در حال انجام کارشناسی هستند.

خدائیان متذکر شد: قطعا در آینده نزدیک، دادسرای عمومی و انقلاب تهران میزان سوءاستفاده در این پرونده را اعلام خواهند کرد.

مدتی قبل بود که حجت‌الاسلام والمسلمین “محمد مصدق” معاون اول قوه قضاییه در یک نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره پرونده موسوم به فولاد مبارکه گفته بود: “آدم غیرمسئولی مصاحبه می‌کند و می‌گوید در فلان شرکت 92 هزار میلیارد اختلاس شده است. جامعه حق دارد که بررسی کند این 92 میلیارد کجاست؟ ما بررسی کردیم و دیدیم این چیزی که گفته شده نبوده است.”

هفتم شهریور ماه رئیس قوه قضاییه با اشاره به واصل شدن گزارش تحقیق و تفحص مجلس درباره فولاد مبارکه به دستگاه قضایی، مجدداً خطاب به دادستان تهران تاکید کرد که شعبه ویژه‌ای را برای رسیدگی به این موضوع اختصاص دهد و همه جوانب قضیه مذکور با نهایت دقت، مورد بررسی قرار گیرد تا به آنچه حق و انصاف است، عمل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در همین رابطه گفت: درباره خیلی از این گزارشاتی که واصل می‌شود به خصوص در مواردی که خود اعضای تحقیق و تفحص تصریح دارند هنوز جمع‌بندی نهایی را انجام نداده و هنوز همه دفاعیات را استماع نکرده‌اند، بعضاً اخبار و مسائل خامی در سطح جامعه منتشر می‌شود که خود متولیان تحقیق و تفحص، این اخبار را قبول ندارند؛ کما اینکه در مورد اخیر مرتبط با “فولاد مبارکه” نیز برخی نمایندگان مجلس توضیحاتی را ارائه کردند لذا ضرورت دارد گزارش تحقیق و تفحص اخیر مجلس هر چه سریع‌تر و در نهایت دقت و انصاف و رعایت ضوابط قانونی مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد و آن مقدار که مطابق با حق و حقیقت است به صورت مستدل و متقن به مردم اعلام شود و آن مقداری دیگر نیز که برخلاف واقع است و ذهنیت هایی را ایجاد کرده، برای مردم تبیین شود.

25 بهمن‌ ماه نیز مسعود ستایشی، سخنگوی دستگاه قضا نیز در خصوص پرونده فولاد مبارکه گفته بود: “نباید به حساب بودن و افتتاح پرونده بگوییم ثابت شده است و باید عناوین پس از اثبات و در مرحله تحقیقات و دادرسی بیان شود و صاحب تریبون‌ها هم از اظهارات غیر دقیق خودداری کنند؛ اختلاس یا هر چه که اعلام کردند ممکن است در رسیدگی عنوانش تغییر کند. پرونده مذکور مفتوح و در حال رسیدگی است و نتایج آن اعلام می شود.”

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×