» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فولاد مبارکه » در همایش روز جهانی استاندارد، شرکت فولاد مبارکه به عنوان واحد نمونه استانی معرفی شد
فولاد مبارکه

در همایش روز جهانی استاندارد، شرکت فولاد مبارکه به عنوان واحد نمونه استانی معرفی شد

مهر 28, 1394 006

همزمان با نودمين سالگرد تأسيس استاندارد در ايران، مراسم انتخاب واحدهاي نمونه استاني در بخشهاي مختلف توليدي روز يکشنبه نوزدهم مهرماه در سالن نگين نقش جهان با حضور مقامات استاني و کشوري، معاون تدوين و ترويج سازمان ملي استاندارد ايران، مديران کنترل کيفي و عرصه بهداشت و سلامت و منتخبين استاني، کشوري و نمونه استاندارد در استان اصفهان برگزار شد و طي آن با اهداء تنديس و لوح تقدير از شرکت فولاد مبارکه اصفهان بعنوان واحد نمونه استاني در زمينه توليد فلزات تجليل شد.

در ادامه اين جلسه، استاندار اصفهان با بيان شعار روز جهاني استاندارد در سال 2015 اظهار داشت: استاندارد زبان مشترک جهان براي تعامل مردم در سطح جهان و همسو با شعار همدلي و همزباني در کشور است و مي تواند سلامت توليد را به ارمغان آورد.

رسول زرگرپور از قدمت استاندارد به عنوان شاخص ديرينه سنجش کالا سخن راند که با شروع توليد انبوه، مفهوم علمي، کاربردي و ضرورت آن در همه بخش ها و به ويژه صنعت به يک نياز تبديل شده است.

وي سلامت، رفاه و ايمني کالاها و خدمات، محيط زيست و کسب جايگاه برتر در منطقه را عاملي براي تسهيل در تجارت و روابط بين الملل عنوان نمود و افزود: استاندارد براي ورود به عرصه رقابت کمک کننده است همچنين فضاي ايمن براي توليد و مصرف فراهم مي آورد و مانع از هدر رفت انرژي ميشود و به رفع چالشها کمک ميکند.

به گزارش خبرنگار فولاد در اين مراسم معاون تکنولوژي فولاد مبارکه پس از دريافت لوح تقدير و تنديس گفت: شرکت فولاد مبارکه همواره محصولات خود را مبتني بر نيازهاي مشتريان و فراتر از استانداردهاي ملي توليد مينمايد. در اين شرکت توليد کيفي و فراتر از استاندارد جزء خط مشي کيفي سازمان است.

فرزاد ارزاني تصريح کرد: امسال شعار سازمان جهاني استاندارد بعنوان «استانداردها زبان مشترک جهاني» انتخاب شده است که نشان دهنده اهميت استانداردها در برقراري ارتباط بين جوامع مختلف ميباشد از اين رو لازم است در کشور ما نيز با بالا بردن سطح کيفي محصولات و استانداردها ضمن بالابردن رضايت مصرف کنندگان داخلي امکان رقابت پذيري در بازار صادرات نيز فراهم گردد.

وي ادامه داد: اهميت استانداردها در زندگي روزمره مردم از موضع ديگر قابل بررسي بوده که مهمترين آنها تأمين ايمني و امنيت مردم،حفظ محيط زيست و افزايش رفاه و سلامت عمومي جامعه مي باشد.

معاون تکنولوژي فولاد مبارکه افزود: امروزه در کشورهاي پيشرفته جهان استاندارد و کيفيت به يک مطالبه عمومي در جامعه تبديل شده است ولي متأسفانه در کشور ما به دليل فراگير نشدن استاندارد در کل سطوح جامعه هنوز استاندارد به يک مطالبه عمومي تبديل نشده است و لازم است همچنانکه ترويج و گسترش استاندارد در اصفهان از طريق مراکز آموزشي و مدارس براي کودکان شروع شده است در جامعه نيز نهادينه شود.

گفتني است در پايان اين مراسم از 22 واحد نمونه در بخشهاي مختلف توليدي تقديرگرديد که در زمينه توليد فلزات شرکت فولاد مبارکه اصفهان بعنوان واحد نمونه استاني انتخاب شد .

 

f8

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×