» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » سیاسیون در صفحه مجازی خود چه نوشتند؟ انتقاد تند مجلسی‌ها علیه مجلسی‌ها
شهرستان مبارکه

سیاسیون در صفحه مجازی خود چه نوشتند؟ انتقاد تند مجلسی‌ها علیه مجلسی‌ها

تیر 21, 1397 2014

به گزارش پایگاه خبری شمس به نقل از خبرگزاری فارس، نمایندگان استان اصفهان در صفحات مجازی خود از جلسات، تذکرات، مصاحبه‌ها و عملکردشان نوشتند؛ از انتقاد تند مجلسی‌ها علیه مجلسی‌ها تا پشت پرده پیامک دولتی‌ها به وکلای ملت و حمایت از پرچم‌داری کیمیا علیزاده را در مجله مجازی فارس بخوانید.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

«وکیل‌الدوله» ها تیغ نظارت را کند کرده‌اند

عملکرد نظارتی مجلس در ادوار مختلف متفاوت است، در برخی دوره‌ها اقتدار نمایندگان مجلس و توصیه‌ناپذیری‌شان دولت‌ها را مجبور به پاسخگویی در خصوص عدم اجرای قوانین کرده است و در برخی ادوار نیز مسئولین دولت وقت با تهدید و تطمیع نمایندگان و عدم اجرای پروژه‌های عمرانی و … در حوزه‌های انتخابیه، نمایندگان را مجبور به همراهی با دولت کرده‌اند؛ اتفاقی که به عقیده «ابوالفضل ابوترابی» در دوره دهم مجلس شورای اسلامی در حال رخ دادن است.

به عملکرد نظارتی مجلس دهم نمره صفر می‌دهم، بجای پرداختن به مشکلات اصلی مردم، از موضوعاتی همچون حضور زنان در ورزشگاه‌ها و مساله حصر سران فتنه سخن می‌گویند.

زندگی اشرافی در میان نمایندگان نیز رسوخ کرده است. وقتی شکم نماینده‌ای سیر است، می‌رود ورزشگاه از عدم حضور بانوان در ورزشگاه‌ها انتقاد می‌کند در حالی که مشکل مردم این نیست؛ وزرای هزار میلیاردی و میلیاردی نمی‌توانند درد مردم را بفهمند، نمایندگانی که به این وزرا رأی اعتماد داده‌اند نیز مثل همین وزرا هستند.

با این کابینه فشل، اشرافی و تنبل در این جنگ اقتصادی راه به جایی نمی‌بریم؛ کابینه‌ای جوان می‌خواهیم؛ از مجلسی که نمایندگانش به بهانه حمایت از برجام رأی می‌آورند، نباید انتظار داشته باشیم سؤال از وزرا مطرح کنند.

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

آقای روحانی تیم اقتصادی خود را هرچه زودتر تغییر دهید

 2 هفته گذشت؛ بی‌اعتنایی دولت به نامه 200 نماینده مجلس برای تغییر کابینه اقتصادی دولت

حیدرعلی عابدی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در کانال سروش خود نوشت:

اجرای آزمایشی طرح مراقبت‌های پرستاری در منزل

تعرفه خدمات پرستاری در منزل در شورای عالی بیمه تصویب شده و تحت پوشش بیمه قرار گرفته است؛ به پیشنهاد معاونت پرستاری وزارت بهداشت آیین‌نامه اجرایی در چند استان به صورت پایلوت انجام می‌شود و نتایج آن مورد بررسی قرار می‌گیرد و در انتها سراسری خواهد شد.

این اولین قدم در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری محسوب می‌شود و امیدواریم در لایحه بودجه 98 منابع اجرای این قانون نیز تعریف شود و این مطالبه پرستاری نیز اجرایی شود.

حجت‌الاسلام ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای نوشت:

طرح‌ها را از اصفهان بگیرید و آب را باز گردانید

همه این طرح‌ها که از آن نام برده شد و جایگزین کشاورزی است، بسیار خوب است اما کاش که این طرح‌ها را از ما می‌گرفتند و آب را به اصفهان باز می‌گرداندند چرا که اصفهان بدون آب و زاینده‌رود معنایی ندارد؛ حل مشکل آب اصفهان نیازمند پای کار آمدن همه مسؤولان است چرا که اصفهان جبهه و جنگ را اداره کرد و 23 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

تالاب گاوخونی و خشکی آن تنها برای اصفهان خطرناک نیست بلکه گرد و غبار ناشی از آن برای چندین استان از جمله پایتخت هم خطرناک خواهد بود؛ در دل کوه درخت کاشته‌اند و آبیاری می‌کنند در حالی که ریشه درخت نمی‌تواند در کوه رشد کند و این طرح‌ها در بالادست برای اصفهان مضر بوده است.

میانگین بیکاری در استان اصفهان نسبت به کل کشور 3 درصد بیشتر است، ملت ایران بداند که امروز مردم اصفهان آب ندارند و ماه رمضان چند روزی آب نداشتند؛ اگر فولاد و ذوب‌آهن چرخشان می‌چرخد به این دلیل است که از پساب استفاده می‌کنند ولی بقیه صنایع اصفهان تعطیل و نیمه تعطیل است.

زهرا سعیدی نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

پرچم‌داری کیمیا علیزاده بیانگر رویکرد منطقی و عادلانه ورزش کشور است

اتفاق مهمی که اکنون در عرصه ورزش کشور رخ داده رویکرد عادلانه و منصفانه به توانمندی‌های زنان و مردان است که این مهم موجب شده حق بانوانی که توانمندی‌های خود را با رعایت کامل موازین شرعی به منصه ظهور رسانده‌اند نادیده گرفته نشود و فارغ از آنکه پرچم دار، یک خانم یا یک آقا باشد، آنچه اهمیت دارد نگاه عادلانه‌ای است که محقق شده است.

به نظر می‌رسد که باید منتظر درخشش‌های بیشتر ورزشکاران ایرانی در رویدادهای مهمی چون بازی‌های آسیایی و بازی‌های المپیک باشیم چرا که قطعاً ظرفیت و پتانسیل بالاتری در ورزش بانوان وجود دارد که با توجه بیشتر و استمرار در حمایت‌ها می‌توانیم افتخارات بیشتر را هم شاهد باشیم.

تعداد بانوان کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی به یکصد و پنج نفر رسیده که این مهم در استمرار با حضور خوب بانوان ایرانی در بازی‌های المپیک ریو اتفاق افتاد و بیانگر این واقعیت است که باید حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از ورزش بانوان که انصافاً بهتر از گذشته صورت گرفته با استمرار و دقت فراوان همراه باشد تا علاوه بر حضور کمی از نظر کیفی نیز این حضور نتیجه‌بخش باشد و مدال‌آوری بانوان هم در افتخارات کاروان ایران در رویدادهای مهم پیش رو از جمله بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا رقم بخورد.

با یک نگاه اجمالی به عملکرد کشورهایی نظیر کره جنوبی، چین و ژاپن در رده‌بندی مدال‌ها در طی ادوار گذشته به نقش پررنگ مدال‌های بانوان می‌رسیم که واقعیت ورزش بانوان ایران هم این است که می‌توانند در ابعاد ورزش قهرمانی نقش‌آفرینی خوبی در مدال‌های کاروان ورزشی ایران داشته باشند. بنابراین شایسته است توجه به ورزش بانوان که بیانگر رویکرد منطقی و عادلانه در ورزش کشور است همچنان با پشتوانه برنامه و بودجه استمرار یابد تا شاهد درخشش‌های آینده ورزش بانوان ایران هم باشیم.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در کانال ایتای خود نوشت:

افشاگری حاجی‌دلیگانی از پشت پرده پیامک دولتی‌ها به وکلای ملت

این روزها برخی افراد در دولت به نمایندگان مجلس پیام می‌دهند که فلان وزیر را استیضاح کنید و یا آنقدر به وی فشار بیاورید تا برکنار شود؛ هدف این دولتمردان از ارسال چنین پیامک‌هایی به وکلای ملت این است که رقبای سیاسی خود را از صحنه خارج کنند و گروه مورد نظر خودشان را تقویت کنند؛ البته نمایندگان توجهی به این پیام‌ها ندارند اما معتقدند که افراد ناتوان در دولت باید برکنار شوند و تیم اقتصادی دولت تغییر کند.

حاجی دلیگانی هم‌چنین با انتشار عکس نوشتی به انتقاد از رئیس مجلس پرداخت و نوشت:

«پس از بیانات رهبر انقلاب، همه تصور کردند کار FATF تمام شده است، اما آقای لاریجانی بعد از آن به مجلس آمد و گفت فلان کشور چنین حرفی گفته و باید زودتر کاری بکنیم و بایــد زودتر به FATF بپیوندیم»

جناب لاریجانی مگر از پشت بلندگو رهبری به شما و همکارانتان درباره FATF خطاب نکرد؟ یک قرارداد ننگین در راه است؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×