» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهرداری مبارکه » شهردار مبارکه به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت پسماند منطقه جنوب غرب اصفهان انتخاب شد
شهرداری مبارکه

شهردار مبارکه به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت پسماند منطقه جنوب غرب اصفهان انتخاب شد

مهر 26, 1396 1021

مدیر عامل شرکت مدیریت پسماند منطقه جنوب غرب استان اصفهان گفت: مهندس سید محسن هاشمی شهردار مبارکه به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت پسماند منطقه جنوب غرب اصفهان  و مهندس حسین اسماعیل احمدی ( شهردار کرکوند) هم  به عنوان نائب رئیس هیات مدیره این شرکت انتخاب شد.

مهندس محسن نادری با اشاره به برگزاری جلسه هیات مدیره شرکت مدیریت پسماند  جنوب غرب اصفهان اظهار کرد: این جلسه با محوریت تعیین و انتخاب اعضای هیات مدیره و انتخاب رئیس و نائب رئیس برگزار شد.

وی با بیان اینکه مهمترین دستور کار این جلسه انتخاب اعضای هیات مدیره بود افزود: در این جلسه مهندس سید محسن هاشمی به عنوان رئیس هیات مدیره و مهندس حسین اسماعیل احمدی به عنوان نائب رئیس هیات مدیره انتخاب شدند.

نادری گفت: در این جلسه همچنین در مورد اوضاع و احوال جاری شرکت، چگونگی پیشرفت پروژه عمرانی سایت کارخانه و نحوه ساخت تجهیزات و خط پردازش بحث و گفتگو شد.

وی خاطرنشان کرد: مباحث عمرانی و ساخت تجهیزات مطابق با برنامه در حال پیشرفت است و در صورتیکه با مشکلی مواجه نشویم و شهرداری ها به تعهدات خود عمل کنند ، فاز اول کارخانه در بهمن و اسفند سالجاری به بهره برداری می رسد.

 مدیر عامل شرکت مدیریت پسماند منطقه جنوب غرب استان اصفهان گفت: ساخت این کارخانه در فاز اول به 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: در این مرحله جداسازی اقلام بازیافتی از زباله انجام می شود و مواد آلی از زباله جدا می شود و به سایت تخمیر منتقل می شود.

نادری گفت: برای خرید دستگاه و تجهیزات لازم جهت تبدیل مواد آلی به کود کومپوست نرم، به 50 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است .

وی  با بیان اینکه در حال حاضر ساخت فاز اول کارخانه با 30تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی همراه است تصریح کرد: تا کنون حدود 15 میلیارد ریال برای این مرحله هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت مدیریت پسماند منطقه جنوب غرب استان اصفهان گفت: بهره برداری از کارخانه و تفکیک و پردازش زباله ها و رسیدن به مرحله مطلوب آن در فاز اول هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری ها با وجود مشکلات مالی شدید ، تا کنون  در حد مقدورات خود همکاری خوبی با ما داشته اند افزود:مشکلات مالی موجود در شهرداری ها همکاری بیشتر آنها را تحت الشعاع قرار داده است.

نادری گفت: بخشی از منابع مالی پروژه از محل اعتبارات سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور به حساب شهرداری های منطقه واریز شده و متعاقب آن توسط شهرداری ها به حساب این شرکت واریز شده است.

نادری با بیان اینکه کار بهره برداری از کارخانه بازیافت جنوب غرب استان اصفهان، سالجاری در دستور کار ما قرار دارد گفت: کار تفکیک پسماند سه شهرستان در داخل این سایت انجام خواهد شد و دیگر نیازی به مراجعه به اصفهان و سایر شهرستانها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح درآمد زایی و اشتغالزایی مناسبی برای شهرستانهای مبارکه، شهرضا و دهاقان، خواهد داشت افزود: در سالهای آینده نیز فازهای تکمیلی سایت پسماند منطقه جنوب غرب اصفهان انجام خواهد شد.

 مدیر عامل شرکت مدیریت پسماند منطقه جنوب غرب استان اصفهان با بیان اینکه پسماند تولیدی سه شهرستان روزانه  160 تن است تصریح کرد: این کارخانه بر مبنای  تفکیک 250 تن روزانه در یک شیفت احداث خواهد شد و ظرفیت اسمی فرآوری پسماند در این کارخانه 250 تن در یک شیفت کاری است.

وی با بیان اینکه این کارخانه باید بتواند روزانه 250 تن زباله را پردازش و تفکیک کند افزود: با توجه به صنعتی بودن شهرستان و پتانسیل افزایش ورودی پسماند، امکان افزایش ظرفیت کارخانه تا 500 تن هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس الزام وزارت کشور ، سایت های بازیافت باید بصورت گروهی و منطقه ای اداره شود اظهار کرد: 54 درصد سهام شرکت( سایت) در اختیار شهرستان مبارکه قرار دارد و 31 درصد به شهرستان شهرضا و 15 درصد نیز به شهرستان دهاقان اختصاص دارد.

تولید روزانه بیش از 160 تن زباله خانگی در سه شهرستان مبارکه، شهرضا و دهاقان ضرورت تاسیس سازمان مدیریت پسماند، تفکیک زباله ها و احداث کارخانه بازیافت زباله را در این شهرستانها با هدف کاهش آلودگی های زیست محیطی و کسب ارزش افزوده از پسماند ها، آشکارتر می کند.

انباشت زباله ها در دل طبیعت موجب آلودگی خاک و سفره آبهای زیرزمینی و ایجاد خطرات زیست محیطی برای ساکنان این مناطق می شود از این رو اگر از زباله که طلای کثیف نام دارد در مدیریت پسماند استفاده بهینه نشود امری تهدید کننده برای سلامت افراد جامعه است.

امروزه نقش مردم در تفکیک زباله ها و به ثمر رساندن مدیریت پسماند شهری را نمی توان نادیده گرفت لذا فرهنگ سازی در جامعه برای تفکیک زباله های خشک از تر، کمک به سلامت محیط زیست است.




به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×