» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » مبارکه برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

مبارکه برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده است

اسفند 24, 1392 0011

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مبارکه گفت: شهرستان مبارکه برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آمادگی کامل دارد.

به گزارش سایت شمس مبارکه ولی الله رهبری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برنامه ریزی های خوب برای خدمات رسانی و رفاه حال مسافران نوروزی توسط فرمانداری، اداره میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداریهای شهرستان صورت گرفته است، افزود: از همه مسافران نوروزی و گردشگران عزیز دعوت می شود از جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی شهرستان مبارکه بویژه حاشیه زاینده رود بازدید کنند.

رهبری با بیان اینکه ظرفیت اسکان مسافران نوروزی در اماکن اقامتی شهرستان در نوروز 92 نسبت به سال 91 افزایش 10 درصدی دارد.

اظهار داشت: این ظرفیت در سال 91 رقم دو هزار و 145 نفر و سال 92 رقم دو هزار و 385 نفر است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر مبارکه با بیان اینکه با برگزاری جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر کمیته های شش گانه جهت خدمات رسانی مطلوبتر به مسافران تشکیل شد، گفت: کمیته های اسکان و خدمات رفاهی، نظارت بر نرخ کالا و خدمات عمومی، گردشگری، فرهنگی و اطلاع رسانی، نظارت بر ارائه خدمات عمومی، امداد رسانی و امنیتی و انتظامی در این ایام به مسافران خدمات ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به مهمترین اقداماتی که در ایام نوروز در این شهرستان اجرایی خواهد شد، گفت: اکیپ امدادی توسط هلال احمر –اورژانس و اداره راه درجنب پلیس راه اصفهان- شیراز یکی از پرترددترین راههای کشور استقرار خواهد یافت.

رهبری به توزیع گسترده بروشورهای راهنما و معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان و استان در میادین ورودی مبارکه توسط اداره میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: تور کالسکه سواری و بازدید از بناهای تاریخی روستای اراضی توسط دهیاری و شورای روستا و تور کالسکه سواری در حاشیه زاینده رود و تور یک روزه بازدید از بناهای تاریخی شهرستان و رصد ستارگان در شب با محوریت هتل ساحلی پردیس برگزار خواهد شد.

وی گفت: نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و سوغات و جشنواره سفره هفت سین در محل حمام تاریخی شاه صفی در شهر مبارکه با همکاری شهرداری و اداره میراث فرهنگی مبارکه برگزار خواهد شد.

در شهرستان مبارکه بیش از 800 اثر تاریخی شناسایی شده که 35 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

IMG_4600

IMG_4620

DSC_0403

2 (217)

1 (172)

1 (169)

1 (56)

1 (38)

1 (139)

1 (206)

DSC_0034

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×