» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی و کاهش بیکاری در شهرستان حمایت از فنی وحرفه ای است
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی و کاهش بیکاری در شهرستان حمایت از فنی وحرفه ای است

مرداد 2, 1396 1011

علی اصغر ذاکری در این دیدار ضمن تبریک هفته مهارت، یکی از ضرورتها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی را داشتن یک نظام آموزش برای ایجاد مهارتهای لازم در سرمایه های انسانی دانست ,گفت: هفته ملی مهارت فرصتی برای ترویج فرهنگ آموزش های فنی و حرفه ای است.

فرماندار شهرستان به نقش وجایگاه فنی وحرفه ای اشاره کرد وگفت: فنی وحرفه ای در شهرستان از جایگاه ویژه ای برخوردار است ودر جامعه های در حال پیشرفتی مثل ایران فنی وحرفه ای به عنوان متولی آموزش ومهارت می تواند نقش بسزایی در کاهش آمار بیکاری ورونق اشتغال باشد.

ذاکری به اهمیت مهارت آموزی و گسترش مهارت و ارتباط تنگاتنگ مهارت آموزی با اقتصاد و تاثیر آن در رشد و شکوفایی و استقلال کشور اشاره کرد و خاطر نشان ساخت:دولت تدبیر وامید اقدامات موثری برای حمایت از فنی وحرفه ای برداشته واعتقاد دارد کسی که در فنی وحرفه ای آموزش ببیند علاوه بر حرفه اموزی آموزی واخذ مدرک می تواند با راه اندازی کارگاه تولیدی زمینه اشتغال چندین نفر را نیز فراهم نماید.

فرماندارگفت: لازمه توسعه کمی و کیفی مهارت ها توجه جدی و مستمر به آموزش به عنوان پایه و یک زیرساخت مهم است.

با بیان اینکه امروز آموزش مهارت به فرد جزو ضروری ترین نیازهای هر جامعه ای است، بر ضرورت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای بر اساس نیاز بازار کار و شرایط اقتصادی بویژه شرایط اقتصادی وصنعتی شهرستان مبارکه تاکید کرد.

فرماندار اظهارداشت: با توسعه فرهنگ مهارت آموزی ، بخش مهمی از معضل بیکاری بر طرف خواهد شد.

وی افزود:امروزه فناوری‌های مختلف با سرعت در حال تغییر بوده و بدون تردید یکی از ابزارهایی که می‌تواند جوامع در حال توسعه را با این فناوری در حال رشد هماهنگ سازد، بهره‌مندی از یک سیستم آموزشی صحیح، استاندارد و اصولی است.

مقام عالی دولت در شهرستان خاطر نشان کرد:مراکز فنی حرفه ای باید بتواند خود را با رشد سریع تکنولوژی تطبیق دهد، منابع اطلاعاتی خویش را به‌روز کند تا بتواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات و تنگناهای هر کشور باشند.

وی به مشکل بیکاری در کشور وشهرستان نیز اشاره کرد واذعان داشت: تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی حمایت از فنی وحرفه ای است ونظام ودولت اعتقاد دارد اگر قرار باشد آموزشی داده شود باید از طریق فنی وحرفه ای ومراکز تابعه ان باشد چرا که متولی آموزش در کشور فنی وحرفه ای است و دولت نیز در برنامه ششم در بحث آموزش با توجه به ظرفیت هایی کشور برنامه های خوبی را پیش بینی کرده که امیدواریم با همکاری مسئولان ومتولیان امر به خوبی اجرایی شود.

در پایان نیز رئیس وکارکنان فنی وحرفه ای ضمن تشکر از همراهی وحمایت های فرماندار از فنی وحرفه ای مسائل ومشکلات خود را مطرح نمودند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×