» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » نبض شاهرگ حیاتی اصفهان تا اواسط خرداد می‌تپد‌
شهرستان مبارکه

نبض شاهرگ حیاتی اصفهان تا اواسط خرداد می‌تپد‌

اردیبهشت 6, 1396 0011

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: آب تا اواسط خرداد ماه در بستر زاینده‌رود جاری می‌ماند و پس از تشکیل نشستی درباره تعیین زمان دقیق باز ماندن آب در این رودخانه تصمیم‌گیری می‌شود.

مسعود میرمحمدصادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه یازدهم فروردین با افزایش خروجی سد زاینده رود آب به شهر اصفهان رسید، اظهار داشت: آب رودخانه زاینده‌رود تا اواسط خرداد برای ادامه کشت غله کشاورزان شرق اصفهان باز می‌ماند اما هنوز جلسه‌ای برای تعیین زمان دقیق جاری بودن آب در بستر زاینده رود تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه باید نشستی با حضور مسئولان سازمان‌های مرتبط پیرامون این موضوع تشکیل شود که زمان آن ابتدای خردادماه است، افزود: در این نشست با بررسی مسائل مختلف در مورد زمان دقیق جاری ماندن آب در بستر شاهرگ حیاتی اصفهان تصمیم قطعی گرفته و اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: برای کشاورزان غرب استان هم در نشستی که با حضور نمایندگان آنان برگزار می شود با توجه به شرایط جوی و آبی، در مورد تخصیص سهم آبه کشاورزان این منطقه تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره به تأخیر چند ماهه در جاری شدن آب اواخر سال گذشته در بستر زاینده رود، گفت: کمبود بارش‌ها سال گذشته سبب شد آب به جای پاییز در فروردین امسال حیات را به زاینده رود بازگرداند.

میرمحمدصادقی افزود: پارسال به دلیل بارش‌های ضعیف جوی، زمینه جاری شدن آب در فصل پاییز ایجاد نشد و به همین دلیل پس از بارش‌های نسبی در بهار امسال امکان جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود فراهم شد.

https://shamskhabar.ir/wp-content/uploads/2017/01/22222.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×