» عمومی » مذهبی و حماسی » صوت خطبه های نماز جمعه 5 مهر شهرستان مبارکه
مذهبی و حماسی

صوت خطبه های نماز جمعه 5 مهر شهرستان مبارکه

مهر 5, 1392 2015

https://shamskhabar.ir/wp-content/uploads/emam-jome.jpg

 

با سلام از لینک زیر خطبه های نماز جمعه 5 مهر 1392 را می توانید دانلود کنید

خطیب جمعه و امام جمعه شهرستان : حجت الاسلام والمسلمین محمدی

 

خطیب جمعه مبارکه:

مردم ایران به راحتی حسن نیت آمریکا را نمی‌پذیرند

 خطیب جمعه مبارکه گفت: متاسفانه دیوار بی اعتمادی بلندی بین ما با آمریکا کشیده شده و این بی اعتمادی ها سبب شده که ملت ما به این راحتی حسن نیت آمریکایی ها را نپذیرند.

حجت السلام محمدجواد محمدی در خطبه‌‌های این هفته نماز جمعه مبارکه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس پیرامون هشت سال جنگ تحمیلی ونیز شکست حصر آبادان اظهار کرد: جنگی که بر ما تحمیل شد با حمایت همه قدرت های عالم بود و دشمنان توقع داشتند که این انقلاب نوین و نوپا را  ساقط کنند اما مدیریت ها  و رهبری های جداگانه امام ، ایثارگری های خانواده های معظم شهدا و شهیدان و آزادگان سبب شد که دشمن شکت بخورد.

وی افزود: نخستین عملیاتی که مقدمه پیروزی‌های پیاپی ما بود، شکست حصر آبادان بود که امام با صراحت در سخنرانی خود فرمان داد که باید حصر آبادان شکسته شود و این اولین عملیاتی بود که بین سپاه و ارتش به صورت مشترک اتفاق افتاد.

امام جمعه مبارکه پیرامون روز جهانی سالمندان بیان کرد: مراحل رشد متفاوت است و یکی از این مراحل زندگی بشر که همراه با تحلیل قوای فیزیکی است دوران سالمندی است، مبادا ناهمسانی فوای ما در جامعه باعث شود که به سوی منفعت طلبی، سودا گرایی پیش برویم  و کار به جایی برسد که احساس کنیم به بزرگترها دیگر نیازی نداریم.

وی افزود: اگر حق والدین در کنار حق خداوند آمده است بدان خاطر است که حق بزرگی است و باید تلاش کنیم که آنها را تکریم کنیم، مبادا این غرب زدگی  و زندگی غربی پیوند های عاطفی و ارتباطی ما را از بین ببرد.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک و صحبت‌های وی در سازمان ملل متحد تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به آمریکا صحب‌های فراوانی شد و ملاقات های بسیاری صورت گرفت و ما به چند صورت در تعامل با جهان می توانیم عمل کنیم.

وی افزود: نخستین راه این است که صرف وجودمان را در این مجامع بین‌المللی داشته باشیم که این برای ما ضرر است و آنکه به این مجامع نرویم که این هم به ضرر ما است و سومین راه که بهترین راه به شمار می‌رود، حضور به صورت جدی، تاثیر گذار و فعال دراین مجامع بین المللی است.

امام جمعه مبارکه خاطرنشان کرد: نخستین بار ایران بود که در رابطه با حق وتو فریاد برآورد و باید گفت که این قانون جنگل است که همه کشور های جهان حرفی را بزنند و این چند کشور بگویند نمی‌شود و آن را وتو کنند بنابراین ما از طریق تریبون سازمان ملل می‌توانیم حرف هایمان را به دنیا منتقل کنیم.

وی پیرامون آینده روابط ایران و آمریکا خاطرنشان کرد: این روز ها بحث رابطه ایران با آمریکا مطرح بوده و ایران اسلامی ما در شرایطی دست به انقلاب زد که دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و همه مقدرات ایران دست آنان بود و هر کاری که دلشان می‌خواست می‌کردند.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: اما با انقلاب اسلامی ایران، موازنه این دو بلوک به هم خورد، به شکلی که کشور های ضعیف هم احساس هویت کردند و به روی آمدند بنابراین موقعیت برتر ایران و از آن طرف نارسایی سیاست آمریکا در سال‌های گذشته و نفوذ فوق العاده ای که ایران در منطقه جهان اسلام دارد، خود به خود آمریکایی‌ها را وادار کرد که ایران را به عنوان یک قدرت برتر بپذیرند.

وی افزود: اینکه دولتی که یک روزی قیم ما بوده، اکنون برای برقراری روابط خواهش کند، موضوع خیلی مهمی بوده و مشهود است که موازنه قدرت بهم خورده اما متاسفانه دیوار بی اعتمادی بلندی بین ما با آمریکا کشیده شده و این بی‌اعتمادی ها سبب شده است که ملت ما به این راحتی حسن نیت آمریکایی ها را نپذیرند و از آن طرف نیز ماهیت اینها یک ماهیت سلطه جویانه است.

خطیب جمعه مبارکه با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها بعضی مواقع عقب نشینی می‌کنند، به دنبال این هستند که سلطه خودشان را به عالم توسعه دهند، بیان کرد: از طرف دیگر قطع رابطه بین ما از سوی آمریکا شروع شد و در این 35 ساله نیز دشمنی ها ادامه داشته و زمانی ما می توانیم با آنها بر سر میز مذاکره بنشینیم که آنها بپذیرند که ما هم مثل آنها از نیروی مساوی با آنها برخوردار باشیم.

وی اضافه کرد: منطق ما منطق گفت و گو و دین است و اینکه بحث بمب اتمی مطرح می‌شود، ما که آمریکا نیستیم که بمب بر سر هیروشیما و ناکازاکی می‌اندازیم و اساساً در دکترای دینی خودمان چیزی به عنوان بمب اتم نداریم، حتی اگر توانایی بومی‌اش را هم داشته باشیم دین‌ما چنین اجازه‌ای را به ما نمی‌دهد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×