» اخبار ایران و جهان » وزیر راه در حادثه سمنان مقصر است/استیضاح «آخوندی» باید به صحن مجلس بیاید
اخبار ایران و جهان

وزیر راه در حادثه سمنان مقصر است/استیضاح «آخوندی» باید به صحن مجلس بیاید

آذر 24, 1395 0011

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر راه را به صحن مجلس می‌کشانیم تا همه وزرا بدانند تا دقیقه ۹۰ باید به مردم پاسخگو باشند.

 

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 24 آذر) قوه مقننه در سخنانی با اشاره به کمیسیون عمران درباره سانحه ریلی سمنان گفت: بنده به این گزارش اعتراض دارم چون این گزارش داستان و قصه است.

وی ادامه داد: 50 نفر از هموطنانمان زنده زنده در آتش سوختند اما مجلس نقش خود را درباره این حادثه به‌خوبی ایفا نکرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان “من مخالف استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستم”، افزود: اما این نباید متصور شود که چک سفیدی به وزیر راه و شهرسازی داده شده است و چون چند ماه تا پایان دولت باقی مانده هر وزیری هر کاری خواست انجام بدهد.

وی با ابراز اینکه گزارش مسئولان راه و شهرسازی و مصاحبه‌های آنها، نمک پاشیدن بر زخم مردم بود، گفت: در حادثه ریلی سمنان وزیر راه مقصر است.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با تأکید بر اینکه سیستم ATC که در قطارها نصب شده فاقد ابتدایی‌ترین استاندارد بین‌المللی است، گفت: مسئولان وزارت راه اعلام کردند به‌دلیل تحریمها نتوانستند استانداردسازی مناسبی بر روی این سیستم داشته باشند این در حالیست که چندین کار پیمانی در وزارت نفت انجام شده و استانداردهای لازم در آنها لحاظ شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با تذکر اینکه باید بر روی سیستمهای ATC سیستم آن‌برد نصب شود، گفت: چون اگر این سیستم وجود نداشته باشد عملاً ATCها خاصیتی ندارند.

وی با اظهار اینکه 15 هزار و 608 لوکوموتیو فعال در حال جابه‌جایی مسافران بین خط مشهد ــ تهران هستند، گفت: 664 لوکوموتیو تنها به سیستم ATC مجهز هستند که نشان می‌دهد 58 درصد قطارهای مسیر تهران ــ مشهد فاقد این سیستم هستند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی ادامه داد: به گزارش وزارت راه و شهرسازی در 6ماهه سال 95، 3988 بار سیستم ATC خراب شده است و طبق همان گزارش هفته‌ای 111 خرابی یعنی روزانه 16 خرابی برای این سیستم ثبت شده که نشان می‌دهد در کمتر از 20 ساعت زمان خراب شدن این سیستم بوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: امروز با کسانی برخورد می‌شود که حتی یک ساعت آموزش ضمن خدمت نداشته‌اند در حالی که وزارت راه در این کار قصور کرده است.

وی با اعلام “سیستم امداد و نجات ما نیز در بدترین وضعیت قرار داشته” گفت: حدود 3 ساعت طول کشیده تا هلیکوپترها بر سر سانحه حضور پیدا کنند آن هم در شرایطی بوده که حتی یک کپسول آتش‌نشانی به‌همراه نداشته‌اند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی تصریح کرد: کسانی که در ابتدای حادثه، آسیب دیده بودند، از تعداد انگشتهای یک دست هم کمتر بوده‌اند اما به‌دلیل اینکه حتی یک چکش وجود نداشته تا شیشه را بشکنند و به بیرون بیایند، تعداد زیادی از هموطنانمان زنده زنده در آتش سوختند.

نماینده مردم رشت با خطاب قرار دادن علی مطهری نایب‌رئیس مجلس گفت: استیضاح را به صحن مجلس می‌کشانیم تا همه وزرا بدانند که تا دقیقه 90 باید به مردم و نمایندگان آنها پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: بنده شنیده‌ام که لاریجانی اعلام کرده که استیضاح وزیر راه الآن به‌صلاح نیست.

علی مطهری نایب‌رئیس مجلس، نیز در پاسخ به این سخنان گفت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی طبق روال در حال پیگیری است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×