» اخبار ایران و جهان » بیش از ۱۶۷۰۰۰ زائر پیاده امام رضا(ع) وارد مشهدمقدس شدند
اخبار ایران و جهان

بیش از ۱۶۷۰۰۰ زائر پیاده امام رضا(ع) وارد مشهدمقدس شدند

آذر 9, 1395 0011

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: براساس آخرین آمارها تا ساعت ۱۲ ظهر امروز، ۱۶۷ هزار و ۱۶۸ زائر پیاده وارد مشهد شده‌اند.

 

حسین رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، درباره جدیدترین آمار زائران پیاده مشهد الرضا (ع) اظهار داشت: براساس آخرین آمارها تا ساعت 12 ظهر امروز 167 هزار و 168 زائر پیاده از 6 محور ورودی وارد مشهد شده‌اند. 75 هزار و 420 نفر از این زائران پیاده که امکان اسکان نداشتند در 240 مرکز پیش بینی شده اسکان داده شده‌اند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) تصریح کرد: ساکنین روستاهای اطراف مشهد  امروز از 6 محور ورودی و 2 مسیر کوه‌های خلج و طرقبه و شاندیز به سمت مشهد حرکت می‌کنند و پیش بینی می‌شود ورود زائران پیاده تا پایان امروز و فردا ظهر ادامه داشته باشد.

رضایی با اشاره به خدمت رسانی و استقبال گرم مردم از زائران پیاده علی بن الموسی الرضا (ع) گفت: مردم مجاور در زمینه امدادرسانی و توزیع نذورات خود در ایستگاه‌های صلواتی خودجوش و مردمی در خدمت به زائران پیاده کمک بسیار می‌کنند.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد اتوبوس‌هایی را در محورها تعبیه کرده است که زائران درمانده و کم‌توان را به اولین ایستگاه صلواتی هدایت می‌کنند همچنین مردم بسیاری با خودروهای شخصی خود به ستاد جمعیت خدمتگزاران آماده و برای خدمت رسانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) با اشاره به استقرار اکیپ‌های خدمات پزشکی در محل اسکان زائران تصریح کرد: 3 پک خدمات درمانی که شامل رسیدگی به آسیب‌دیدگی جزئی و یا ارجاع به پزشک می‌شود برای زائران در نظر گرفته شده و در هر 4 ایستگاه یک ایستگاه مرکزی درمانی ویژه نیز فراهم شده است.

رضایی افزود: 90 پزشک و 200 پرستار از نیروهای بسیج جامعه پزشکی، سازمان پرستاری، دانشگاه علوم در مشهد، هلال احمر و بهداری بهداشت سپاه پاسداران در اماکن اسکان زائران پیاده خدمت‌رسانی می‌کنند. ایستگاه‌های اسکان تا فردا بعد از ظهر در اختیار ما است و پس از آن به تدریج از این اماکن خارج می‌شوند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی نیز سازماندهی لازم برای خدمت به زائران انجام شده است، گفت: با همکاری حوزه علمیه مشهد و بخش فرهنگی نهادیی نظیر جمعیت خدمتگزاران، سپاه پاسداران، حرم مطهر، سازمان و دفتر تبلیغات اسلامی، بسیج و شهرداری مشهد بسته‌های فرهنگی در اختیار زائران قرار گرفته است‌.

رضایی خاطرنشان کرد: به ازای هر 50 نفر زائر پیاده یک روحانی توسط حوزه علمیه مشهد برای ارائه خدمات مذهبی و فرهنگی به زائران اعزام شده است‌

وی با اشاره به حمایت‌ها در تأمین رفاه زائران، گفت: با توجه به مشکلات زیرساختی در مشهد کمبودهایی وجود دارد اما در مجموع وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر است به‌ویژه از پلیس‌راه برای تسهیل تردد زائران، روستاییان مسیر حرکت زائران پیاده و متولیان بقاع متبرکه در مسیر تشکر می‌کنیم.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: امسال به نسبت سال گذشته حضور زائران پیاده مشهد الرضا (ع) 25 تا 27 درصد افزایش داشته ضمن اینکه تمامی امکانات خدمت رسانی فراهم شده از عنایت علی بن الموسی الرضا (ع) است و ما وسیله‌ای برای خدمتگزاری به زائران این حضرت هستیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×