» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » توزیع بنزین یورو 4 در اصفهان از اولویت‌های مسئولان نیست
اخبار شهرستان مبارکه

توزیع بنزین یورو 4 در اصفهان از اولویت‌های مسئولان نیست

اسفند 4, 1392 0012

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از فارس ، علی ایرانپور امروز در پاسخ به این سؤال که براساس مصوبه دولت بنزین یورو 4 باید از تیر ماه امسال در اصفهان توزیع می‌شد، اما با وجود گذشت ماه‌ها از این موضوع هنوز شاهد تولید و توزیع این نوع بنزین در اصفهان نیستیم، دلیل این موضوع چیست، اظهار کرد: مسئولان کشور در راستای توزیع این بنزین در اصفهان بی‌‌توجه هستند.

وی با اشاره به اینکه توزیع بنزین یورو 4 در اصفهان سبب کاهش آلاینده‌های جوی می‌شود، اضافه کرد: استفاده از سوخت غیر‌استاندارد یکی از عمده‌ترین دلایل آلاینده‌های جوی موجود در کلان‌شهر اصفهان محسوب می‌شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی استفاده از سوخت مازوت را نیز یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل آلاینده‌های جوی اصفهان دانست و تصریح کرد: سیاست‌های مشخصی در راستای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در اصفهان اعمال نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در کلان‌شهر اصفهان بیشتر از خودرو‌های تک‌سرنشین و دو‌سرنشین استفاده می‌شود، ادامه داد: استفاده از وسایل نقلیه شخصی سبب افزایش آلاینده‌های جوی در سطح شهر می‌شود و اجرای سیاست‌های جدی در راستای کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و افزایش استفاده از وسایل نقلیه عمومی در کلان‌شهر اصفهان امری مهم و ضروری تلقی می‌شود.

ایرانپور با بیان اینکه البته فعالیت صنایع بزرگ در اصفهان نیز یکی از دلایل مهم تولید و افزایش آلاینده‌های جوی در این کلان‌شهر است، تاکید کرد: استقرار و فعالیت صنایع و کارگاه‌های تولید در شعاع 50 کیلومتری اصفهان سبب افزایش آلاینده‌های زیست محیطی این کلان‌شهر شده است و حفاظت محیط زیست استان باید در راستای جلوگیری از تشدید آلاینده‌های جوی در اصفهان توسط صنایع و واحد‌های صنعتی اقدامات لازم را انجام بدهد.

این مسئول استفاده از سوخت غیر‌استاندارد را نیز یکی دیگر از دلایل مهم آلاینده‌های جوی اصفهان دانست و بیان کرد: اگر چه اصفهان از آلاینده‌های جوی رنج می‌برد، اما تولید و توزیع بنزین یورو 4 در اصفهان در اولویت‌های مسئولان نیست.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصفهان در راستای این موضوع مورد توجه و بی‌مهری قرار گرفته است، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست استان باید پیگیری‌های لازم را در زمینه توزیع هر چه سریع‌تر بنزین یورو 4 در کلان‌شهر اصفهان انجام بدهند.

وی بنزین یورو 4 را به عنوان سوخت استاندارد برای کاهش آلاینده‌های جوی دانست و گفت: اصفهان برای تنفس به استفاده از سوخت استاندارد نیاز دارد و مسئولان امر نباید با بی‌توجهی از کنار مشکلات اصفهان عبور کنند، بلکه تولید و توزیع بنزین یورو 4 در اصفهان باید تسریع پیدا کند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×