» اخبار ایران و جهان » هوای اصفهان به وضعیت سالم برگشت
اخبار ایران و جهان

هوای اصفهان به وضعیت سالم برگشت

آبان 30, 1395 0015

اصفهان – پس از گذشت ۹ روز که اصفهانی‌ها جز هوای آلوده برای تنفس راهی نداشتند، از دیروز هوای اصفهان بار دیگر به وضعیت سالم برگشت.

 

بابک صادقیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۷ صبح امروز ۷۵ بوده است، اظهار داشت: وضعیت هوا در ایستگاه‌های میدان احمد آباد با شاخص کیفی ۷۵، میدان امام حسین با ۸۱ و بزرگراه خرازی با ۷۷ در وضعیت سالم ثبت شده است.

وی افزود: همچنین این شاخص در خیابان بلوار دانشگاه با ۶۲، پروین ۷۱، خیابان رودکی ۵۹،  و چهارباغ خواجو ۶۷ در وضعیت سالم گزارش شده است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط ‌زیست اصفهان با اشاره به اینکه شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ نشانه وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و در بازه ۱۵۱ تا ۲۰۰ وضعیت ناسالم برای عموم مردم را نشان می دهد، ابراز داشت: بدین ترتیب در طول ۹ روز گذشته میانگین شاخص کیفی به ترتیب با میانگین شاخص کیفی ۱۱۵، ۱۵۵، ۱۳۷ ، ۱۴۳، ۱۳۲، ۱۴۲، ۱۳۳، ۱۲۹ و ۱۱۲ هوای اصفهان در وضعیت ناسالم ثبت شده بود و از دیروز با کاهش به ۷۵ اصفهان بار دیگر هوای سالم را تجربه کرد.

وی با تاکید بر اینکه در دو روز گذشته وضعیت هوا در ایستگاه‌های سنجش آلودگی شهرستان‌های اصفهان نیز در وضعیت سالم ثبت شده است، بیان داشت: امروز نیز میانگین شاخص آلودگی در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۷ صبح، در خمینی شهر ۷۲، شاهین شهر ۷۱، مبارکه ۸۰، کاشان ۷۲، سگزی ۹۱ و نجف آباد ۷۲ بود.

صادقیان تاکید کرد: بنابر پیش بینی های اداره کل هواشناسی با تغییرات جوی به ویژه در روزهای شنبه تا دوشنبه به احتمال قوی هوای اصفهان سالم خواهد بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×