» عمومی » فناوری اطلاعات » ایران میزبان دانشمندان یک درصد برتر جهان می شود
فناوری اطلاعات

ایران میزبان دانشمندان یک درصد برتر جهان می شود

آبان 15, 1395 0018

رئیس همایش بین المللی شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی یا یوسرن با بیان اینکه در این همایش ۵نفر مورد تقدیر قرار می گیرند، گفت: ایران میزبان دانشمندان یک درصدبرتر جهان در تهران خواهد بود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر نیما رضایی رئیس و دبیر علمی همایش بین المللی «یوسرن Usern » امروز در نشست خبری که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهارداشت: این همایش برای اولین بار از تاریخ ۱۸ تا ۲۰ آبان ماه در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه همایش یوسرن در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود، گفت: معاونت تحقیقات وزارت بهداشت، معاونت تحقیقات علمی و فناوری ریاست جمهوری و کمیسیون یونسکو از حامیان برگزاری این همایش هستند.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: با توجه به مذاکرات چند ماه اخیر با دانشمندان یک درصد برتر دنیا، به این نتیجه رسیدیم که تعدادی از آنها در همایش یوسرن سخنرانی داشته باشند.

وی با اشاره به محتوای همایش یوسرن اظهارداشت: علوم پزشکی، علوم اجتماعی، علوم کامپیوتر، فیزیک و شیمی، علوم پایه، از محتوای این همایش به شمار می رود که قرار است ۵ دانشمند از این حوزه ها معرفی شوند و از آنها تقدیر به عمل آید.

وی با بیان اینکه یوسرن در سه روز برگزار می شود، اظهارداشت: در این همایش سخنان مختلفی در زمینه سلول های بنیادی، فناوری نانو، برنامه نویسی سلول ها، ژنتیک، تغییرات جوی، حیات در کرات دیگر، فلسفه علم و تازه های ریاضیات، انرژی های تجدید پذیر، تازه های بین رشته ای در خصوص مغز انسان، اندازه گیری علمی، شکل های مختلف تفکر انسان، نوستالژی در انسان مطرح می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:  از بیش از ۵ کشور دنیا در شبکه یوسرن فعالیت می کنند.

رضایی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۸۰ دانشمند یک درصد دنیا در این شبکه فعالیت می کنند و ۱۱ برنده جایزه نوبل از این مجموعه حمایت می کنند، اظهار داشت: ایجاد ۱۰ دفتر در کشورهایی مانند آلمان، امریکا و تاجیکستان و ۱۴ تفاهم نامه با دانشگاه های خارج از کشور و انتشار ۹۶ مقاله را از دستاوردهای این شبکه اعلام کرد.

رئیس همایش بین المللی یوسرن خاطر نشان کرد: ۱۴ دانشمند یک درصد دنیا، یک برنده جایزه نوبل به همراه ۲۰ دانشمند یک درصد دنیا از کشورمان در این کنگره شرکت خواهند کرد.

به گفته رضایی پیش بینی شده که دومین دوره برگزاری همایش یوسرن در اوکراین، سومین در وین، چهارمین در فرانسه و پنجمین در کشور ایران برگزار شود.

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، هدف از راه اندازی یوسرن گسترش تبادلات علمی از طریق مشارکت صاحب نظران و اندیشمندان برتر جهان است.

وی افزود: تاکنون ۱۴ نفر از دانشمندان یک درصد برتر جهان در این همایش شرکت کرده اند و ۲۰ نفر آنها از داخل کشور هستند.

رضایی بیان کرد: تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر برای شرکت در این همایش تقاضا داده اند که از این تعداد ۲۵ نفر ایرانی هستند. از این تعداد ۲۰ نفر انتخاب شده است و قرار است ۵ نفر از آنها مورد تقدیر قرار بگیرند.

وی در خصوص مبلغ جایزه یوسرن اظهارداشت: مبلغ جایزه متغیر است ولی برابر با ۱۰ هزار دلار است که ۵ هزار دلار آن به صورت نقدی به برگزیدگان اهداء می شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ ماه است از راه اندازی این شبکه علمی می گذرد، عنوان کرد: بیش از ۳هزار نفر از دانشمندان برتر جهان، برندگان جایزه نوبل و ابل عضو شبکه یوسرن هستند؛ همچنین می توان گفت که بیش از ۶۵ کشور عضو این شبکه شده اند.

رضایی گفت: اختتامیه این جشنواره از ساعت ۱۸ تا ۲۱ روز آخر در برج آزادی برگزار می شود و برندگان جایزه یوسرن اعلام خواهند شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Anemon Dibafar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×