» مطالب ویژه » تلنگر(1): تشکر شهرستان مبارکه از شهروندان نمونه اش / آرمان فردا
مطالب ویژه - یادداشت

تلنگر(1): تشکر شهرستان مبارکه از شهروندان نمونه اش / آرمان فردا

آبان 14, 1395 0012

شهر من سلام، امروز 14 آبان روز فرهنگ عمومی است و من میخواستم از زبان تو از شهروندان نمونه ات تشکر کنم…

?تشکر کنیم از شهروندانت که در فرهنگ نمونه اند و صرفه جویی بهینه مصرف کردن آب از فرهنگشان نشأت گرفته به گونه ای که تو همیشه سیراب هستی و رود زیبایت جاری و درختان سر به فلک کشیده ات یادآور خاطرات شمالی توریست های بیشمارت است.
?تو نگین سبز استانت هستی و نمونه در هوای پاک چون مردمانت سخت هوای تو را دارند با صنایعی پاک و ماشین های بروز و بدون آلودگی که تداعی کننده هوای سواحل اقیانوس آرام است.
?این مردمان با فرهنگ به جز اینکه در مصرف لوازم خود همیشه تجدید پذیری مواد مصرفی و تفکیک زباله سرلوحه دارند محیط تو را خانه خود دانسته و پاکیزه ترین شهر جهانت کرده اند.
?مردمان تو در جهان نمونه اند چون دوست اصلیشان کتاب است و همیشه در دنیای واقعی الگوی فرهنگی جهان اند نه مثل شهر های دیگر که در دنیای مجازی فقط شعار میدهند.
?دانشگاه های تو در رتبه علمی در دنیا نمونه اند و آرزوی مردمان دیگر شهر ها کسب علم در دانشگاه های توست و بیشترین تحصیل کرده علمی در سرانه جهانی از آن توست که مردمانت همه کار آفرین که چرخ صنعت و اقتصاد کشور را می چرخانند.
?شهرستان من ما همه با هم دوستیم و در همه مسائل زندگی مثل کوه پشت سر همشهریان خود هستیم و هیچ جای دنیا دیده نشده که مردمانش انقدر برادرانه و شاد با هم زندگی کنند.
?مسئولین شهرت هم که در انتقاد پذیری، اهداف بلند مدت، بومی گرایی، مردمی بودن، نوآوری در شهرستان و شفافیت مصرف بودجه ها برترین هستند و فقط اینجاست که جواب انتقاد، تهدید و شکایت نیست.
?شاید فقط اینجا باشد که سنت ها و فرهنگ اصیل خود را حفظ کرده باشند و الگوی زندگیشان مفاخر و بزرگان شهر و کشورشان بوده و لباس هایشان با نقوش سرا پا ایرانی در زیبایی و آراستگی بی همتا بوده و هست.
?شنیده ام سال ها پیش تو خشک و بی آب بوده ای و در آلودگی و خیلی موارد نمونه بوده ای و اکنون ببین که چه مردمانی نصیبت شده است که کل دنیا حسرت زندگی کردن در تو را دارند و ما نزد فرزندان و نوادگانمان رو سفید خواهیم بود از این میراث گرانبها…
?رمز موفقیت ما این است که همیشه اعتقاد داریم برای شهری بهتر داشتن اول باید از خود شروع کنیم و هیچ کس نمیتواند کاری برای ما کند مگر خود ما و با این طرز فکر همیشه پذیرای انتقادات بوده این و دور از سیاست و منافع شخصی و با اتحاد و همدلی فقط به فکر داشتن شهری شاد و سالم برای همدیگر هستیم.
?در نهایت جای تشکر ویژه هم از مسئولین فرهنگی شهرت خالی است که بذر این فرهنگ پویا را سالیان قبل با دید بلند مدت خود کاشته اند و اکنون برداشت میکنند.
?و تو و ما چقدر خوشبختیم که به واسطه فرهنگ عمومی بالای خود حسرت هیچ چیز در دلمان نمانده و خدا رو شاکریم که انقدر کمک کرد که حالمان هر روز بهتر از دیروز باشد و شاد ترین مردم و شهر جهان باشیم.

 

پانوشت: این اولین قسمت از بخش تلنگر می باشد، لطفاً نظرات خود را زیر این مطلب بنویسید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×