» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » شهرستان مبارکه رتبه اول کتابخانه را در استان دارد
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شهرستان مبارکه رتبه اول کتابخانه را در استان دارد

مهر 25, 1395 0016

سلطانی در جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان که با حضور مدیرکل کتابخابه های استان اصفهان برگزار شد ،تشکیل مستمر ومنظم جلسات انجمن خیرین کتابخانه را ضروری برشمرد وگفت:انجمن  ها میتواند زمینه ساز گام های مثبتی در ترویج مطالعه مفید و توسعه کتابخانه­ها باشد.

وی، کار نهاد کتابخانه های عمومی را امری مقدس خواند و افزودند: نهاد کتابخانه ها یک نهاد عمومی غیر دولتی است که تلاش می نماید با مشارکت خیرین و عموم مردم زمینه و بستر لازم جهت بهره مندی اقشار مختلف خصوصا دانش آموزان و دانشجویان را از کتب مختلف در محیطی کاملا آرام فراهم نماید.

سلطانی افزود: در شرایط کنونی با توجه رشد تکنولوژی و وجود مراکز دانشگاهی در شهرستان، مسئولین بایستی بستر و زمینه لازم در خصوص استفاده از کتاب و کتابخانه ها را با منابع  مورد نیاز قشر دانشجو و غیره فراهم نمایندو ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را باید در دستور کارشان قرار دهند.

وی از شهرداریها در خصوص پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه ها تشکر کرد وگفت: ساخت کتابخانه هزینه نیست سرمایه گذاری برای مهمترین مقوله یعنی مقوله فرهنگی شهر و ایجاد امنیت از طریق نشر فرهنگ کتاب و کتاب خوانی برای نسل امروز که نتیجه اش را در آینده خواهیم دید.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر کتابخانه های خوبی در بعضی از روستاها ساخته شده گفت: روستاهایی که جمعیت بالای ۱۵۰۰نفر ودارای  کتابخانه هستند به نهاد کتابخانه ها تحویل تا بتوانند نیروی انسانی وتجهیزات مورد نیاز آن را تامین نمایند.
در پایان نیز مدیرکل کتابخانه های استان مطالبی پیرامون کتاب وکتاب خوانی در جلسه ارائه وپس از بحث وتبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

http://mobarakeh.gov.ir//dorsapax/data/sub_22/file/h82a4641.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×