» اخبار ایران و جهان » آمریکا تلاش می‌کند مردم ایران اثرات برجام را حس کنند!
اخبار ایران و جهان

آمریکا تلاش می‌کند مردم ایران اثرات برجام را حس کنند!

مهر 3, 1395 0011

سخنگوی فارسی زبان جدید وزارت خارجه آمریکا با اذعان به پایبندی ایران به تعهدات خود در «برجام» مدعی شد آمریکا تلاش می کند تا مردم ایران اثرات اقتصادی این توافق را حس کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «سحر نوروززاده» که هفته گذشته به جای «آلن اِیر» به سمت سخنگوی فارسی زبان جدید وزارت خارجه آمریکا منصوب شد، امروز در مصاحبه با خبرگزاری ترند درباره توافق هسته ای کشورهای ۱+۵ با ایران موسوم به «برجام» در پاسخ به این سئوال که «ایران شاکی است که آمریکا به تعهدات خود بر اساس برجام بصورت کامل عمل نکرده است» گفت: درک می کنیم با وجود اینکه آمریکا تمام تعهدات خود را بر اساس برجام انجام داده است، اما شاید یک مقدار طول بکشد تا مردم ایران در زندگی روزمره خود بهبود اقتصادی ببینند. به هر حال، آمریکا نیز تلاشهای خود را ادامه می دهد و به دنبال این است که مردم ایران در طول زمان منفعت اقتصادی را در زندگی روزمره خود حساس کنند!

وی در ادامه افزود: ۲۲ سپتامبر نیز وزرای خارجه عضو گروه ۱+۵ دیدار داشتند و اجرای برجام را مرور کرده و قرار شد هم آمریکا و هم اروپا به گفتگوهای خود با بانکها و شرکتهای بین المللی ادامه دهد تا هم جزئیات لغو تحریمها را تشریح کنند و هم مشخص کنند که چه فرصتهایی در پسابرجام برای آنها بوجود آمده است.

سخنگوی جدید وزارت خارجه آمریکا به سئوال «آیا از دیدگاه شما ایران به تعهدات خود در قالب برجام عمل کرده است؟» اینگونه پاسخ داد: اخیراً آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در گزارش خود تایید کرد که ایران تا کنون به مفاد توافق هسته ای پایبند بوده است. با توجه به اینکه برجام به نفع همه طرفین است، ارزیابی ما این است که همه طرفین به تعهدات خود پایبند بمانند. اگرچه شاید نیروهایی در دو طرف وجود داشته باشند که نخواهند از طریق دیپلماسی اجرای توافق هسته ای ادامه یابد.

وی درباره عملیاتی شدن صادرات محصولات بوئینگ و ایرباس فرانسه به ایران نیز ادامه داد: در چند روز اخیر دو مجوز برای صادرات هواپیماهای مسافربری بوئینگ و ایرباس صادر شده است و این یک اتفاق مهم است. البته شاید کل این معاملات مقداری طول بکشد.

وی مدعی شد: ما امیدواریم که ایران استفاده مناسب و درستی از این هواپیماها بکند تا زندگی مردم ایران بهبود یابد!

http://media.mehrnews.com/d/2016/09/19/4/2214492.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×