» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: عملکرد مسئولین به صورت ماهیانه ارزیابی و در پایان سال به دفتر بازرسی استانداری ارسال خواهد شد
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: عملکرد مسئولین به صورت ماهیانه ارزیابی و در پایان سال به دفتر بازرسی استانداری ارسال خواهد شد

شهریور 6, 1395 0014

به مناسبت هفته دولت جلسه شورای اداری شهرستان مبارکه با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان برگزار شد.

علی اصغر ذاکری فرماندار شهرستان مبارکه در این جلسه ضمن تبریک هفته دولت وگرامیداشت یاد وخاطر شهیدان رجایی وباهنر با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند:توفیقات نظام، در توفیقات دولت ،به عنوان بخش اصلى اداره ‏کننده‏ کشور تجسم پیدا مى‏کند، افزود:طبق فرمایشات معظم له خدمات کارگزاران باید به مردم ارائه شود و این حق باید به دولت داده شود تا در محافل عمومی عملکرد خودرا برای مردم ارائه نماید.

وی  به شعار سال ۹۵ اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل و شعار دولت تدبیر و امید( اقدام و عمل، ملت-دولت، امیدوار واستوار) در هفته دولت اشاره نمود و افزود : در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی  افزایش رشد اقتصادی ،کاهش نرخ تورم ، افزایش صادرات نفت ، پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی از واردات ،کاهش هزینه واردات و … از جمله اقدامات و دستاوردهای دولت در چندسال اخیر میباشد که قابل ستایش است.

وی با بیان اینکه دولت در راستای نیازهای جامعه سیاست های کلی و اولویت داری را مدنظر قرار داده است ، افزود: تدوین حقوق شهروندی و اجرای کامل حقوق ملت،همبستکی فرهنگی ، فرهنگ دین و دین فرهنگی،ایران فرهنگی و فرهنگ ایرانی و مطرح شدن ایران به عنوان دهکده جهانی، برنامه سلامت و محیط زیست و پایش و کنترل در حوزه محیط زیست از جمله اقداماتی است که دولت در دستور کار خود قرار داده اسیت.

ذاکری به دستاوردهای برجام اشاره نمود و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در چند روز قبل در دیدار با دولتمردان فرمودند: آنچه که در بحث برجام مورد انتقاد است عملکرد طرف مقابل است نه عملکرد تیم دیپلماسی کشور چرا که آنان به نحو احسنت کار خود را انجام دادند ،آن بد عهدی و بی تعهدی طرف مقابل را به پای دولت و تیم مذاکره کننده نگذارید بی انصافی است.

فرماندار مبارکه با اشاره به لغو شدن یکباره ۶ قطعنامه فصل هفتم علیه کشور در شورای امنیت افزود: که این مهم نتیجه درایت و هوشیاری مقام معظم رهبری ، خون شهدا و حاکمیت عقلانیت به جای احساسات دولت تدبیر و امید می باشد .

وی با بیان اینکه ایران مقتدر دارای قانون اساسی ، مجلسی توانمند ، دولتی با تدبیر و بالاتر از همه ولایت امر با ولی فقیهی آگاه به زمان می باشد، افزود: آن چیزی که موجب انسجام بین این ۴ مقوله می شود اتحاد و اعتماد است که ایجاد شکاف و دوقطبی در جامعه نتیجه نمی دهد و باعث متزلزل شدن و سست شدن پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی می شود که می طلبدهمه در راستای یکپارچگی و وحدت تلاش نماییم.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی اعتبارات تملک دارایی شهرستان نسبت به سال گذشته تاکید کرد: اعتبارات تا پایان شهریورماه به دستگاهها ابلاغ خواهد شد انتظار داریم روسای دستگاهها پیگیری نموده و کار را سریعا آغاز نمایند .

فرماندار شهرستان مبارکه به دستگاههای خدماتی تاکید کرد : بدون اطلاع قبلی به مالکین منازل مسکونی،تجاری و صنعتی حق قطع نمودن آب، برق و گاز را ندارید ، این اقدام یعنی مخالفت با سیاست های نظام و عدم هاهنگی با دولت و اقتصاد و شعار سال ، در صورتی که این کار انجام شود با آن دستگاه برخورد خواهد شد.

ذاکری گفت: با توجه به شروع سال تحصیلی کلیه ادارات موظف هستند همکاری لازم را با اداره آموزش و پرورش داشته باشند و اداره آموزش و پرورش نیز مشکلات موجود در مدارس را رصد نموده و در جهت برطرف نمودن آنها تلاش نمایند.

فرماندار مبارکه با اشاره به لزوم ارزیابی ادارات شهرستان خاطر نشان ساخت: عملکرد مسئولین دستگاهها به صورت ماهیانه توسط کارشناس فرمانداری ارزیابی و در پایان سال جمعبندی نموده و به دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری اصفهان ارسال خواهد شد.

در ادامه خانم دکتر اثنی عشران مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ضمن تشکر از اقدامات مفیدی که در حوزه بانوان در شهرستان انجام گردیده ، به وظایف دفتر امور بانوان اشاره نمود و افزود: بررسی مشکلات بانوان، اقدام به حساس سازی و جلب توجه در حوزه زنان ، شناسایی فرصت ها در حوزه زنان با توجه به مشکلات و در پایان مدیریت ظرفیت ها و حل مشکلات و مسائل بانوان با همکاری ادارات و سازمان های مردم نهاد از جمله این وظایف می باشد که با برنامه ریزی کارشناسانه اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

وی با اشاره به ترسیم چشم انداز بانوان و خانواده ، خاطر نشان ساخت: این چم انداز در دو حوزه سلامت و اشتغال ترسیم شده که می طلبد با نگاه پیشگیرانه نه تشریفاتی به این حوزه در راستای محقق شدن عدالت جنسیتی تلاش شود.

وی یکی از آسیب های حوزه زنان را سلبی نگاه کردن به این حوزه عنوان نمود و افزود: بایستی نگاه و اقدام به این حوزه نگاه پیشگیرانه و ایجابی باشد و قبل از بوجود آمدن مسائل و مشکلات ، راهکارهای پیشگیرانه برای جلوگیری از مشکلات ارائه گردد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه توجه به زنان توجه به کل جامعه است ، تاکید کرد: مدیران و مسئولین دستگاهها بایستی در برنامه ریزی های خود از دیدگاه و نظر نماینده امور بانوان آن دستگاه استفاده نمایند.

دکتر اثنی عشران با اشاره به لزوم برنامه ریزی جهت توانمندسازی و آموزش بانوان جامعه ، خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه توانمند سازی زنان ، توانمندسازی جامعه را در پی خواهد داشت لازم است در راستای توانمند سازی زنان و آموزش این قشر از جامعه تلاش گردد.

در ادامه ایشان به اقدامات موثر در حوزه بانوان اشاره نمود و عنوان نمود: برگزاری کارگروه بانوان و خانواده و تشکیل کمیته های زیرمجموعه آن،تهیه بانک اطلاعاتی بانوان،طرح تشکیل شرکتهای تعاونی مهر آفرین ، معرفی زنان کارآفرین به منظور دریافت تسهیلات و … از جمله این اقدامات می باشد.

در این جلسه مهندس زهرا سعیدی نماینده مردم شریف شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند به دولتمردان به دستاوردهای دولت تدبیر و امید اشاره نمود و افزود: یکی از این اقدامات مهم مذاکرات هسته ای و برجام بود که تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای قابل تقدیر بود که با قدرت در مذاکرات هسته ای حاضر شدند هرچند طرف مقابل قابل اعتماد نبودند.

وی به مشکل بیکاری و رکود اقتصادی اشاره نمود و افزود: مردم عزیز واقعا در مضیغه هستند ، باید آنها را درک کنیم وبا تلاشی مضاعف در راستای حل مشکلات مردم عزیز کشورمان تلاش نماییم ، دیگر فرصت آزمون و خطا وجود ندارد و باید اقدامی جهادی صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه مردم همیشه همراه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند، از آنها تشکر نمود و افزود: مردم ولی نعمتان این انقلاب هستند که لازم است مسئولین با سعه صدر و با روی خوش به آنها پاسخ دهند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×