» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » شهردار مباركه: راه اندازي بازار روز و حمايت از اصناف نقش كليدي در خدمت‌رساني به مردم دارد
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

شهردار مباركه: راه اندازي بازار روز و حمايت از اصناف نقش كليدي در خدمت‌رساني به مردم دارد

شهریور 4, 1395 0013

به مناسبت هفته دولت بازديد معاون فرماندار، شهردار، رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر مباركه از بازار روز صفاييه دیدن کردند.

شهردار مباركه با بيان اينكه بازار روز صفاييه ساماندهي مي شود، گفت: راه اندازي بازار روز و حمايت از اصناف نقش كليدي در خدمت‌رساني به مردم دارد.
محمد شرفا همزمان با اولين روز فعاليت بازار روز صفاييه در حاشيه بازديد از اين بازار به خبرنگارپايگاه مباركه نيوز، گفت: اين بازار از نظر امكانات تكميل خواهد شد و مردم در شرايط خوبي از اين بازار استفاده خواهند كرد.
وي با بيان اينكه تدابيري انديشيده شده كه امكانات رفاهي موردنياز نيز در اين مكان ايجاد شود، افزود: بايد تناسبي برقرار كنيم كه اين فضا مكان مناسبي براي حل مشكلات مردم در زمينه ارائه محصولات باشد.
شهردار مباركه ياد آور شد: در تلاش هستيم ارگان‌هاي مختلف از قبيل اداره اماكن و نيروي انتظامي، راهنمايي و رانندگي، اداره صنعت معدن وتجارت و اداره بهداشت براي ارائه خدمت در اين مكان حضور يابند.
وي در ادامه به مشكلات بازار‌ روز دوشنبه دهنو اشاره كرد و گفت: شهرداري مباركه نسبت به ساماندهي بازار و فروشندگان و زيبا‌سازي بازار برنامه‌ريزي مي كند.
شرفا با بيان اينكه بازار روز دوشنبه دهنو از نظر موقعيت مكاني در وضعيت مناسبي قرار نداشت ، اظهار كرد: با توجه به اينكه بازار روز دهنو در كنار مدارس قرار داشت و زمين آن هم متعلق به آموزش و پرورش بود، بارها از نظر بهداشتي و مالكيتي از طرف اداره آموزش و پرورش و اداره بهداشت پيگيري هاي براي تعطيلي آن انجام شده بود.
وي گفت:بدليل اينكه بازار جايگزيني مناسبي در اختيار نداشتيم مدتي تامل كرديم تا زمين صفاييه جانمايي شد و دسترسي ها و زيرساخت ها و آب و برق و سرويس بهداشتي تامين شد.
شهردار مباركه گفت: هماهنگي هاي لازم در زمينه ترافيك و ورود خروج اين مجموعه با رعايت تمام مسائل ايمني از طريق پليس راهور و نيروي انتظامي ، فرمانداري و مسئولان مربوطه انجام شد.
شرفا تصريح كرد: شهرداري مباركه در نظر دارد در صورتيكه اين مجموعه بكار خودش ادامه دهد و مردم هم استقبال خوبي از آن داشته باشند ، حتما مباحث مربوط به آسفالت ، مسقف كردن و ايجاد امكانات رفاهي مردم را همانند بازار صادقيه فراهم كند.معاون فرماندار شهرستان مباركه نيز در اين بازديد گفت: ساماندهي بازار روز صفاييه از مهم‌ترين اولويت‌هاي حوزه عمران و خدمات شهري در مباركه است كه نبايد مورد غفلت قرار گيرد.
جواد سلطاني با بيان اينكه بازار روز در همه شهرهاي ايران داير است، افزود: شهرداري مباركه هم بدنبال اين است كه براي رفاه حال شهروندان و عرضه محصولات با كيفيت ، راحت و ارزان بازارهاي روز را راه اندازي كند.
سلطاني گفت: با توجه به تقاضاهاي مردمي در زمينه ايجاد بازار روز و مكان مناسبي كه در محله صفاييه از لحاظ ترافيكي وجود داشت ، شهرداري و شوراي اسلامي شهر مباركه تصميم گرفتند كه بازار روزهاي دوشنبه از دهنو به صفاييه منتقل شود.
وي با بيان اينكه اميدواريم كه اين امر مورد رضايت و استقبال مردم قرار گيرد، اظهار كرد: در اولين روز كار بازار صفاييه و با توجه به اينكه ظهر و آخر وقت است ،مردم استقبال خوبي از بازار روز صفاييه داشتند.

رئيس شوراي اسلامي شهر مباركه نيز در اين بازديد گفت: اين بازار روز با هدف ايجاد آرامش و رفاه حال مردم مباركه و بويژه شهروندان محلات صفاييه كه فاقد بازار و مجتمع تجاري هستند، ايجاد شد.
خليل طاهري افزود: اين محل از نظر امنيتي، بهداشتي، ترافيكي و فضاي مناسب مورد تاييد مسئولان اتحاديه مربوطه ، شهردار و مديريت شهري قرار گرفت.
وي اظهار كرد: در ادامه و در راستاي ساماندهي اين بازار خط كشي، آسفالت بازار، هماهنگي با اداره راهور در جهت بر عهده گرفتن مديريت ترافيكي و ايجاد امنيت در اين زمينه اقدام خواهيم كرد.
رئيس شوراي اسلامي شهر مباركه گفت: با توجه به اعلام و آمادگي و درخواست كتبي كسبه در زمينه ساماندهي اين بازار، در آينده بصورت مشاركتي و با همكاري همه كسبه بازار روز صفاييه، نسبت به مسقف كردن اين محل اقدام خواهيم كرد.
وي گفت: در حال حاضر تاريخ مشخصي براي ساماندهي و مسقف كردن بازار را نمي توانيم اعلام كنيم ولي در صورتيكه مورد اقبال شهروندان قرار گرفت در آينده اين كار را انجام خواهيم داد.
وي گفت: پاركينگ، آبخوري و سرويس بهداشتي مناسب در اين بازار پيش بيني شده در حاليكه در بازار قبلي صفاييه كه منحل شد اين امكانات وجود نداشت.
رئيس شوراي اسلامي شهر مباركه گفت: براي ساماندهي و امنيت بهتر اين بازار در نظر داريم كه از طريق معاونت خدمات شهري نسبت به صدور كارت شناسايي براي كسبه بازار و ساماندهي آنها اقدام كنيم .

معاون خدمات شهري شهرداري مباركه هم در اين بازديد گفت: از ابتداي فعاليت در شهرداري مباركه بر ساماندهي و ايجاد بازارهاي روز متمركز شده و تصميم گرفتيم در ابتدا مسائل بهداشتي بازارها وقيمت و حداقل امكانات رفاهي را در بازارها تامين كنيم.
حسين سبحاني گفت: با دستور شهردار محترم بازارچه صادقيه با سقف هاي فلزي مسقف شد و امكانات ابتدايي آب، برق و تلفن براي اين مكان فراهم شد..
سبحاني افزود:تمام امكانات لازم بازار روز صفاييه را هم در صورتيكه مورد استقبال و رضايت مردم قرار گيرد و مردم از وضعيت كسبه رضايت كامل داشته باشند، در اين محل تامين خواهيم كرد.
وي گفت: از ادارات اماكن، صنعت و معدن، تجارت و بهداشت و درمان هم در اين زمينه در خواست كمك كرديم تا مسائل امنيت غذايي و امنيتي را در اين محل تامين كنند تا مردم بتوانند با خيال راحت از اين بازار استفاده كنند.
معاون خدمات شهري شهرداري مباركه گفت: ليست كسبه دوره گرد را از طريق هيات امناي بازار تهيه كرديم و با دستور شهردار مباركه به حراست تحويل داديم تا نسبت به تاييد صلاحيت اماكن و ارائه گواهي عدم اعتياد و سوء پيشينه اقدام كنند و بلافاصله براي آنها كارت شناسايي صادر خواهيم كرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×