» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: مدیران پلی اکریل اصفهان متعهد به پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران شدند
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: مدیران پلی اکریل اصفهان متعهد به پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران شدند

مرداد 18, 1395 0010

فرماندار شهرستان مبارکه گفت: مدیران پلی اکریل اصفهان در جلسه ای که با حضور کارگران این شرکت برگزار شد متعهد به پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران تا 26 مرداد امسال شدند.

علی اصغر ذاکری افزود: با توجه به پرداخت نشدن حقوق کارگران کارخانه پلی اکریل از اردیبهشت امسال تا کنون و اعتراض کارگران نسبت به این موضوع، جلسه ای با حضور مدیران این شرکت و حدود 700 نفر از کارگران روز شنبه 16 مرداد برگزار شد.
وی ادامه داد: در این نشست، صورتجلسه ای تنظیم و امضا شد که بر اساس آن مدیران شرکت پلی اکریل متعهد به پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران تا 10 روز پس از تاریخ جلسه ( 26 مرداد امسال ) شدند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین مدیران شرکت پلی اکریل در این جلسه متعهد به برطرف کردن مساله بیمه تکمیلی کارگران تا روز پنجشنبه این هفته (21 مرداد) شدند.
ذاکری درباره دلیل پرداخت نشدن حقوق کارگران گفت: مدیران پلی اکریل دلیل این امر را نبود نقدینگی اعلام کرده اند.
وی افزود: کارگران پلی اکریل یک ماه گذشته نیز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود مقابل فرمانداری مبارکه حضور یافتند که به دنبال آن صورتجلسه ای با مدیران پلی اکریل برای پرداخت حقوق معوقه کارگران در فواصل زمانی مشخصی تنظیم شد.
فرماندار مبارکه ادامه داد: اگر این صورتجلسه به طور کامل اجرا می شد اکنون شاهد اعتراض مجدد کارگران نبودیم.
به گزارش ایرنا، جمعی از کارگران شرکت پلی اکریل اصفهان روز یکشنبه این هفته با حضور مقابل استانداری اصفهان خواهان پرداخت حقوق معوق خود شدند و تاکید کردند که پرداخت نشدن حقوق سبب بروز تنگناهای معیشتی در زندگی آنان شده است.
یکی از این کارگران به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولان شرکت پلی اکریل وعده داده بودند که حقوق معوق اردیبهشت و خرداد امسال را تا تاریخ چهاردهم مرداد امسال پرداخت کنند اما هنوز این کار انجام نشده است.
وی با بیان اینکه مسئولان شرکت پلی اکریل تا کنون پاسخ مشخصی برای دلیل پرداخت نشدن حقوق کارگران نداده اند، اظهار کرد: آخرین پاسخ آنها این بود که موجودی کارخانه بسیار کم است و پول نداریم.
این کارگر تاکید کرد: پرداخت نشدن حقوق به کارگران و خانواده های آنها فشار زیادی وارد و امور معیشتی آنها را با مشکل مواجه کرده است.
بیش از یک هزار و 700 کارگر در کارخانه پلی اکریل اصفهان مشغول به کار هستند.
شرکت پلی اکریل ایران در سال 1353 با مشارکت بین بخش خصوصی و گروهی از بانک های خصوصی ایران و شرکت آمریکایی دوپانت تأسیس و در سال 1357 بهره برداری شد.
این شرکت یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان نخ و الیاف پلی استر و تنها تولیدکننده الیاف اکریلیک در ایران است و نزدیک به 400 واحد کوچک و بزرگ نساجی را به لحاظ تأمین مواد اولیه صنایع ریسندگی، بافندگی، فرش، فاستونی، پوشاک و پتو پشتیبانی می کند.
توان تولید این کارخانه 130 هزار تن در سال است که به تنهایی حدود 20 درصد نیاز داخلی کشور را تأمین می کند.
این واحد تولیدی در سال های اخیر به سبب برخی مشکلات مالی در کنار واردات محصولات مشابه و تنگناهای تحریم با معضل نقدینگی و مسائل کارگری مواجه شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت شرکت پلی اکریل گفت: مدیریت استان اصفهان و مسئولان کشوری به جد پیگیر حل مشکل این شرکت هستند.
اسرافیل احمدیه افزود: جلسه های زیادی در این زمینه برگزار شده است و در تلاش هستیم تا مشکل این کارخانه به صورت عملیاتی برطرف شود.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه پلی اکریل اکنون با حدود 30 درصد ظرفیت خود کار می کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×