» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » نماینده مردم مبارکه در مجلس: شهرداری در اجرای پروژه متروی اصفهان کوتاهی کرده است
اخبار شهرستان مبارکه

نماینده مردم مبارکه در مجلس: شهرداری در اجرای پروژه متروی اصفهان کوتاهی کرده است

بهمن 13, 1392 0013

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری اصفهان در حد انتظارات به وظایف خود برای اجرای پروژه مترو عمل نکرده و در راستای راه‌اندازی این پروژه کوتاهی کرده است.

به گزارش سایت شمس مبارکه علی ایرانپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه در سال‌های گذشته همواره مسئولان نبود اعتبارات و بودجه‌های لازم را دلیل عدم راه‌اندازی متروی اصفهان می‌دانستند، اما امروز عدم وحدت مدیریتی دلیل اصلی عدم راه‌اندازی این پروژه مطرح شده است، ارزیابی شما از این موضوع چیست، اظهار کرد: متروی اصفهان به عنوان یکی از پروژه‌های زیر‌بنایی و هزینه‌بر استان اصفهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه متروی اصفهان جایگاه ویژه‌ای دارد و این روز‌ها و در شرایط وجود آلاینده‌ها جای خالی قطار شهری در اصفهان احساس می‌شود، اضافه کرد: در صورت راه‌اندازی این پروژه، بسیاری از آلاینده‌های جوی موجود در کلان‌شهر اصفهان برطرف می‌شود، چرا که مترو یکی از مهم‌ترین وسایل حمل و نقلی است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سال‌های گذشته باید این پروژه با اختصاص اعتبارات ملی و انجام رایزنی‌های لازم به بهره‌برداری می‌رسید،تصریح کرد: کند بودن عملیات اجرایی پروژه متروی اصفهان ناشی از دلایل مختلفی است و این دلایل باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اعتبارات ملی اختصاص یافته به متروی اصفهان در مقایسه با اعتبارات متروی کلان‌شهر‌های دیگر کمتر بوده است، ادامه داد: در صورتی که توجیه اقتصادی این طرح در کلان‌شهر اصفهان نسبت به کلان‌شهر‌های دیگر بیشتر است.

ایرانپور با بیان اینکه دولت نیز در طول سال‌های گذشته توجه چندانی به اجرای پروژه مترو در کلان‌شهر اصفهان نداشته است، تاکید کرد: همچنین در سال‌های گذشته پیگیری‌ها برای اختصاص بودجه کافی به منظور اجرای این پروژه به اندازه کافی صورت نگرفته است.

وی به بی‌توجهی‌های مسئولان به پروژه قطار شهری اصفهان اشاره کرد و افزود: شهرداری اصفهان در حد انتظارات به وظایف خود برای اجرای پروژه مترو عمل نکرده و در راستای راه‌اندازی این پروژه کوتاهی کرده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اختلافات بین مدیران استان نیز تأثیرات منفی بر روی پروژه‌های مهم استان و این پروژه گذاشته است، گفت: پروژه‌های مهم و ملی مانند مترو، سالن اجلاس سران و مصلی از جمله این پروژه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه البته تنها نباید مدیران سابق استان را به عنوان مقصران اصلی این پروژه‌ها بدانیم، اظهار کرد: چرا که عوامل بسیاری دست به دست یکدیگر داده‌اند تا این پروژه‌ها در استان مورد بهره‌برداری قرار نگیرند.

ایرانپور با بیان اینکه در سال‌های گذشته اختلافات عمده‌ای بین شهرداری و استانداری وجود داشته است تا از اجرای پروژه قطار شهری در اصفهان جلوگیری کند، گفت: امیدواریم که از این پس با ایجاد یک وحدت مدیریتی بین مسئولان شاهد اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه باشیم.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×