» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » نماینده مردم مبارکه در مجلس: اداره محیط‌ زیست اصفهان وظایف خود را انجام نمی‌دهد
اخبار شهرستان مبارکه

نماینده مردم مبارکه در مجلس: اداره محیط‌ زیست اصفهان وظایف خود را انجام نمی‌دهد

بهمن 12, 1392 0013

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر اداره حفاظت محیط‌ زیست استان به یک اداره صوری و بی‌خاصیت تبدیل شده است که وظایف خود را در مقابل سلامتی مردم و جلوگیری از تشدید آلاینده‌های جوی انجام نمی‌دهد.

به گزارش سایت شمس مبارکه علی ایرانپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه کلان‌شهر اصفهان به عنوان یکی از کلان‌شهر‌های آلاینده کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: وضعیت هوای اصفهان در طی سال‌های گذشته به دلیل وجود و تشدید آلاینده‌های جوی و بی‌توجهی‌های جدی به سلامتی مردم در شرایط نا‌مناسبی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه وضعیت آلاینده‌های جوی کلان‌شهر اصفهان هر روز بد‌تر می‌شود و در شرایط خطرناکی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: این موارد سبب می‌شود که وضعیت هوای اصفهان به مراتب نسبت به سایر کلان‌شهر‌های کشور بد‌تر باشد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اصفهان با وجود فعالیت 10 هزار واحد صنعتی به عنوان بزرگترین استان صنعتی کشور تلقی می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر واحد‌های صنعتی بزرگ فولاد، پتروشیمی، نیروگاه‌ها، ذوب‌آهن و فولاد مبارکه در اصفهان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه‌های صنعتی نیز آلاینده هستند و آلاینده‌های بسیاری را برای استان اصفهان تولید می‌کنند، ادامه داد: فعالیت واحد‌های صنعتی در استان یکی از دلایل اصلی وجود آلاینده‌های جوی و تشدید این آلاینده‌ها در استان است.

ایرانپور فعالیت خودرو‌ها و وسایل نقلیه شخصی را نیز یکی از دلایل اصلی آلاینده‌های جوی دانست و تاکید کرد: روزانه 10‌ها هزار وسایل نقلیه شخصی در اصفهان تردد می‌کنند و حجم بالایی از آلاینده‌های جوی اصفهان ناشی از تردد وسایل نقلیه شخصی در سطح شهر است.

وی به تردد خودرو‌های فرسوده در سطح شهر به عنوان یکی از عوامل تولید‌کننده آلاینده‌های جوی اشاره کرد و افزود: در کنار این موارد مصرف سوخت غیر‌استاندارد نیز سبب افزایش آلاینده‌های جوی در اصفهان شده است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همچنین در حال حاضر در فصل سرما قرار داریم و به صورت معمول در فصول سرما با قطعی گاز از سوخت مازوت استفاده می‌شود، گفت: استفاده از سوخت مازوت نیز درصد بالایی از آلاینده‌های جوی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه نبود طرح و برنامه‌ای برای مشخص کردن چشم‌انداز آینده استان نیز از دلایل وجود آلایندگی‌های امروز در هوای اصفهان است، اظهار کرد: مسئولان باید با ارائه طرح و برنامه‌ای در راستای چشم‌انداز آینده استان در راستای رفع کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان تلاش کنند.

ایرانپور با بیان اینکه اداره حفاظت محیط زیست به عنوان متولی رسیدگی به مباحث زیست محیطی است، ادامه داد: اما در حال حاضر حفاظت محیط زیست استان به یک اداره صوری و بی‌خاصیت تبدیل شده است که وظایف خود را در مقابل سلامتی مردم و جلوگیری از تشدید آلاینده‌های جوی انجام نمی‌دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان در راستای کاهش و کنترل آلاینده‌های جوی اصفهان موثر است، تصریح کرد: امیدواریم که طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان در حد شعار نباشد و از صفر تا 100 این طرح در راستای کاهش آلاینده‌های جوی اصفهان اجرا شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت واحد‌های صنعتی مانند پتروشیمی، فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و نیروگاه‌ها باید کنترل شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×