» اخبار ایران و جهان » قشقاوی با معاون وزیر خارجه آلمان دیدار کرد
اخبار ایران و جهان

قشقاوی با معاون وزیر خارجه آلمان دیدار کرد

اردیبهشت 23, 1395 0012

معاون وزیر امور خارجه ایران با معاون وزیر خارجه آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن قشقاوی، معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه در راس هیاتی روز دوشنبه به آلمان سفر کرد.

هدف اصلی از این سفر انجام مذاکرات با مقامات آلمانی درباره راه‌های ایجاد همکاری در حوزه کنسولی و رسیدگی به مشکلات ایرانیان پناهجو بوده که اخیرا به همراه موج آوارگان سوری و افعانی به این کشور رفته‌اند.

معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه امروز (چهارشنبه) با اشتاین لاین، معاون وزیر خارجه آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاونان وزیران خارجه ایران و آلمان در این دیدار پیرامون تسهیلات ویزایی برای دیپلمات‌ها، تجار و اتباع دو کشور، همکاری‌های قضایی و پلیسی و حل مشکل ایرانیان مقیم آلمان گفت‌وگو کردند.

معاون وزیر خارجه آلمان در این دیدار از رویکرد تعاملی ایران تمجید و قدردانی کرد.

همچنین قشقاوی روز گذشته با خانم ایملی هابر، معاون وزیر کشور آلمان ملاقات کرد و طی آن دوطرف زمینه‌های همکاری بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در این دیدار که در محل وزارت کشور آلمان انجام شد، دو طرف درباره موضوع مهاجرت، همکاری پلیس دو کشور در مقابله با قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته بحث و تبادل نظر کردند.

معاون وزیر کشور آلمان در این ملاقات گفت: در فضای مثبت پسابرجام کشورهای عضو اتحادیه اروپایی از جمله آلمان آمادگی کامل خود را در گسترش همکاری‌های همه‌جانبه به‌ویژه در مسائل اقتصادی و گردشگری با ایران اعلام می‌کنند.

قشقاوی نیز با تشکر از مهمان‌نوازی طرف آلمانی گفت: صورت مذاکرات کنسولی در دست اقدام نشان از ابعاد همکاری 2 جانبه داشته و ایران آمادگی خود را برای افزایش تردد اتباع دو کشور اعلام می‌کند.

قشقاوی همچنین شب گذشته با نمایندگان جامعه ایرانیان مقیم آلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته معاونان وزیران خارجه دو کشور در نظر دارند در پایان این سفر اقدام به امضا یادداشت تفاهم همکاری در زمینه کنسولی در 12 بند کنند. انتظار می‌رود با امضا سند یاد شده گام موثری در روند همکاری میان دو کشور برداشته شود.

http://media.mehrnews.com/d/2016/05/04/4/2068061.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×