» اخبار ایران و جهان » هدف از توطئه‌های رژیم صهیونیستی تجزیه امت اسلامی است
اخبار ایران و جهان

هدف از توطئه‌های رژیم صهیونیستی تجزیه امت اسلامی است

اردیبهشت 23, 1395 0016

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: هدف از توطئه‌های رژیم صهیونیستی تجزیه امت اسلامی است و دشمنان می‌خواهند خود را به بخشی از این امت تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ناصر ابوشریف شامگاه چهارشنبه در همایش فلسطین از نهر تا بحر گفت، مایه افتخارم است در شهری قرار دارم که دارای تاریخ بسیار غنی در گذشته و حال است.

وی گفت: بیرجند شهر دینداری است که نقش مهمی در مسائل اسلامی از زمان‌های گذشته داشته و دارای تاریخ‌های مبارزاتی بسیار است و شهدای بسیاری در راه خدا تقدیم کرده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: در حال حاضر فلسطین و امت اسلامی وظیفه دینی و اخلاقی در برابر مقابله با توطئه رژیم صهیونیستی که در فلسطین ایجاد شده دارند.

ابوشریف با بیان اینکه هدف از توطئه‌های رژیم صهیونیستی تجزیه امت اسلامی است و دشمنان می‌خواهند خود را به بخشی از این امت تبدیل کنند، ادامه داد: فلسطین به چند منطقه نوار غزه، کرانه باختری، مرزهای اسرائیل که به دام اسرائیل معروف است و همچنین به منطقه قدس تقسیم می‌شود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران خاطرنشان کرد: یک میلیون و 800 هزار نفر فلسطینی در نوار غزه، دو میلیون و 800 هزار نفر فلسطینی در کرانه باختری، یک میلیون و 500 هزار نفر فلسطینی در مرزهای اسرائیل و همچنین هفت میلیون نفر در خارج از فلسطین ساکن هستند.

ابوشریف گفت،باریکه غزه از 10 سال پیش در چند جهت شمال، شرق و دریا توسط رژیم صهیونیستی در محاصره قرار گرفته است و همچنین فلسطین 14 کیلومتر مرز مشترک با مصر دارد که آنجا نیز در محاصره قرار گرفته است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی به صورت هوایی پهبادهایی را بدون خلبان و به صورت شبانه‌روزی بر فراز منطقه قدس قرار داده است و همچنین رژیم صهیونیستی از زیرزمین نیز فلسطین را محاصره کرده و در این راستا دستگاه‌های شنودی را در زیرزمین قرار دادند تا هرگونه حرکتی را از سوی فلسطینی‌ها را کشف کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران گفت: فلسطین علی‌رغم تمام محاصره‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی صورت گرفته به مقاومت خود ادامه می‌دهد و فلسطین هرگز در جنگ‌های 2008، 2012 و خشن‌ترین جنگ در سال 2014 که برای مساحت کوچک غزه که 360 کیلومتر وسعت دارد ویرانگر بود و به مدت 51 روز نیز به طول انجامید پرچم تسلیم را بالا نبرد و همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهد.

ابوشریف عنوان کرد: در جنگ 2014 میلادی 20 هزار خانه فلسطینی منهدم شد و هنوز این خانه‌ها به دلیل اینکه رژیم صهیونیستی از ورود مصالح ساختمانی به نوار غزه جلوگیری کرد بازسازی نشده است.

وی با بیان اینکه نوار غزه تنها از سوی رژیم صهیونیستی محاصره نشده بلکه از طرف بعضی از کشورهای عربی مانند مصر نیز محاصره است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اعلام کرده در مقابل تسلیم شدن و کنار گذاشتن سلاح، گذرگاه‌ها را آزاد می‌کند یعنی اینکه مقاومت اسلامی فلسطین سلاح خود را کنار بگذارد تا ما نیز بگذاریم مصالح ساختمانی و دیگر امکانات به اینجا منتقل شود اما مردم فلسطین با توجه به اینکه فلسطین نیز در محاصره است هرگز این توطئه را نمی‌پذیرند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با بیان اینکه به زعم تمام محاصره‌ها و توطئه‌هایی که علیه فلسطین انجام دادند شکست خوردند و جنبش جهاد اسلامی در دو سال گذشته توانسته خود را بازسازی کند، یادآور شد: رژیم صهیونیستی از تونل‌های زیرزمینی ایجاد شده فلسطین می‌ترسد چرا که این تونل‌ها توسط مقاومت فلسطین حفر شده و به بسیاری از مناطق داخلی رژیم صهیونسیتی نیز وارد شده است.

ابوشریف با بیان اینکه جمعیت کرانه باختری به چند قسمت الف، ب و ج تقسیم می‌شود، اضافه کرد: در منطقه الف اکثر فلسطینی‌ها ساکن هستند در منطقه ب نیز تعدادی کمی از فلسطینیان وجود دارد و منطقه ج نیز خالی از سکنه است.

وی با بیان اینکه قدس به طور کامل و در تمام سطوح نظامی، امنیتی و مدنی تحت سیطره رژیم صهیونیستی قرار دارد، گفت: هشت درصد از منطقه الف و 32 درصد از منطقه ب در اختیار کرانه باختری قرار دارد و 60 درصد از کرانه باختری که در چارچوب منطقه ج قرار دارد تحت سیطره رژیم صهیونیستی است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران افزود: مردم فلسطین با توجه به اینکه فلسطین تحت سیطره رژیم صهیونیستی قرار دارد و به زعم تمام توطئه‌های که برای تقسیم فلسطین انجام دادند سکوت نکردند و به مقاومت خود همچنان ادامه می‌دهند.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

ryh

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×