» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » گفت و گوی صمیمانه پایگاه خبری شمس با الیاس آذری (عمو الیاس جُنگ کودک و خانواده)
شهرستان مبارکه - مصاحبه - مطالب ویژه

گفت و گوی صمیمانه پایگاه خبری شمس با الیاس آذری (عمو الیاس جُنگ کودک و خانواده)

اردیبهشت 11, 1395 1285

الیاس آذری هنرمند خوب و خوش ذوق شهرستان مبارکه همیشه با برنامه های زیبا و متنوع خود باعث بوجود آمدن شور و نشاط در شهرستان مبارکه بوده است و در برنامه جدید خود (جنگ کودک و خانواده عمو الیاس) بار دیگر بخشی از هنر خود را برای همشهریان گرامی عرضه داشته است. به همین مناسبت پایگاه خبری شمس مصاحبه ای با این هنرمند توانای شهرستان مبارکه ترتیب داده است.

 

ضمن عرض سلام، لطفاً در ابتدا خود را معرفی نمایید

به نام خالق هنر.سلام عرض میکنم خدمت همشهریان عزیزم، الیاس اذری هستم متولد 1361سال، نزدیک به 20 سال هست که در کار نمایش فعالیت دارم مخصوصا در زمینه نمایش کودک

 

به نظر شما شهرستان مبارکه در عرصه تئاتر در چه سطحی می باشد

شهرستان مبارکه در عرصه ی تئاتر کودک یکی از قویترین گروهها در سطح کشور است و اثبات این حرف حضور هنرمندان در جشنواره های بزرگ کشوری و بین المللی میباشد که همیشه یکی از سکوهای برتر این مسابقات را از آن خود کردند و بارها و بارها تنها پرچمدار استان اصفهان در میدان مسابقات کشوری همچون جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بودند.

مشکلات این عرصه در شهرستان مبارکه را بیان کنید

این سوال مطرح است که چرا در شهر خودمان با وجود این هنرمندان فعالیت های نمایش کودک بسیار کمرنگ است؟ آیا نبود یک بستر مناسب و عدم وجود زیر ساختهای مناسب در شهر باعث شده که هنرمندان این عرصه بیشتر مایل به فعالیت در خارج از شهرستان باشند؟

 

درباره جنگ نمایش دنیای دندانها عمو الیاس توضیح دهید

در حال حاضر در فرهنگسرای غدیر از دوم تا 16 اردیبهشت جنگ کودک و نوجوان عمو الیاس به روی صحنه رفته است که در نوع خود برای اولین بار در این سطح اجرا شده است. در کنار این جنگ نمایش دنیای دندانها با موضوع بهداشت دهان و دندان به روی صحنه میرود.طرح این نمایش در جشنواره بین المللی تئاتر کودک جز 24 طرح منتخب قرار گرفت و داستانش در هجدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی تهران منتخب کشوری شد. همچنین این نمایش با حضور بازیگرانی که در میادین کشوری جز بهترینها هستند وحتی دیپلم افتخار و تندیس بهترین بازیگر را از ان خود کرده اند به ایفای نقش میپردازند.
از دیگر ایتم های این برنامه مسابقه استخر توپ که به کودکان اموزش مهارتهای فردی را میدهد و همچنین یکی از بزرگترین پازلهای کشور از دیگر سرگرمیهای این جنگ شاد است. اجرای موسیقی سنتی توسط نو نهالان زیر 12 سال از دیگر قسمتهای این برنامه است.

 

سخن پایانی

اگر همشهریان عزیز خواهان این هستند که این قسم فعالیتها در شهر ادامه پیدا کنند باید با حضورشان هنرمندان این عرصه را حمایت و یاری کنند تا 16 اردیبهشت از ساعت 6_8 عصر در فرهنگسرای غدیر منتظر حضور پر مهرتان هستیم.

 

برای مشاهده گزارش تصویری اختصاصی پایگاه خبری شمس از این نمایش اینجا را کلیک کنید.

برای خرید بلیط نمایش با 40% تخفیف اینجا را کلیک کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 2

  1. رسول

    سلام.ببخشید میخاستم بدونم تحصیلات ایشون در زمینه ی تئاتر و سینما چقدره؟؟

  2. عماد

    متاسفم واسه این پایگاه خبری شمس که بعد ازگذشت 2 روز نظر اینجانب رو پاک میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×