» اخبار ایران و جهان » سامانه‌های شبیه‌ساز موشکی «هاگ» و «اسکای‌گارد» رونمایی شد
اخبار ایران و جهان

سامانه‌های شبیه‌ساز موشکی «هاگ» و «اسکای‌گارد» رونمایی شد

بهمن 8, 1392 0010

سامانه‌های شبیه‌ساز موشکی «هاگ» و «اسکای‌گارد» با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش رونمایی شد.

 

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه و به نقل از ایسنا ، در مراسم رونمایی از این سامانه‌ها که در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا انجام شد، امیر سرتیپ اسماعیلی گفت: طرح اولیه طراحی و ساخت شبیه‌ساز با عنوان «غفار 1» توسط معاونت آموزش و جهاد خودکفایی قرارگاه ارائه و تصویب شد و با استفاده از توانمندی کارکنان قرارگاه و همکاری و استفاده از تجارب پیشکسوتان پدافند هوایی‌، سامانه‌های شبیه‌ساز موشک هاگ و اسکای‌گارد و با ویژگی‌های برتر از سامانه اصلی، اجرایی و عملیاتی شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های این سامانه‌های شبیه‌ساز اظهار کرد: با استفاده از این شبیه‌ساز که کاملا مستقل و بدون نیاز به سامانه‌های عملیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان اهدافی با مقیاس‌های واقعی در کلاس‌های مختلف موشک، هواپیما، ‌بالگرد و پهپاد را شبیه‌سازی کرد. قابلیت انجام تاکتیک‌های مختلف رزمی با آرایش‌های متفاوت برای مصارف آموزشی برای این سامانه‌ها در نظر گرفته شده است.

 

اسماعیلی همچنین افزود: این دستاورد جدید قرارگاه پدافند هوایی دارای سامانه ارزیابی و نمره‌دهی است و قطعات و تجهیزات آن کاملا در داخل کشور تولید می‌شود و می‌تواند شرایط جنگ الکترونیک را ایجاد و عملیات ضدالکترونیک توسط کاربران را ارزیابی کند.

 

وی ادامه داد: این دستگاه شبیه‌ساز از نظر ظاهر‌، کلیدها و کنسول کاملاً شبیه سامانه اصلی طراحی شده است و کلیه مراحل آموزشی توسط این سامانه‌ها از طریق دوربین‌های مدار بسته و رایانه‌ها توسط اساتید قابل مشاهده است و اساتید می‌توانند به کلیه عکس‌العمل‌های کاربران امتیاز دهند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×