» اخبار ایران و جهان » سازمان عفو بین الملل ارتش نیجریه را به کشتار شیعیان متهم کرد
اخبار ایران و جهان

سازمان عفو بین الملل ارتش نیجریه را به کشتار شیعیان متهم کرد

اردیبهشت 3, 1395 009

سازمان عفو بین الملل در گزارشی ارتش نیجریه را به کشتار عمدی مردم این کشور [شیعیان نیجریه] متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، سازمان عفو بین الملل در گزارشی ۳۹ صفحه ای، ارتش نیجریه را به کشتار عمدی مردم این کشور متهم کرد.

در این گزارش آمده است: ارتش نیجریه ۳۵۰ نفر از مردم این کشور [شیعیان نیجریه] را به صورت عمد هدف تیراندازی قرار داد و آنها را در گور دسته جمعی دفن کرده است.

در ادامه گزارش گفته شده است: بیش از ۳۵۰ نفر در درگیری روزهای ۱۲ تا ۱۴ دسامبر (۲۱ تا ۲۳ آذر) در شهر زاریا کشته و صدها نفر زخمی شدند.

بنا بر اعلام شاهدان، در جریان حمله آذر ماه ارتش نیجریه به محل اقامت شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان این کشور، نظامیان ده ها نفر را هدف تیراندازی مستقیم قرار داده اند و سپس اجساد را با چند کامیون به گورهای دسته جمعی منتقل کرده اند.

گفته می شود سازمان عفو بین الملل بر اساس تصاویر ماهواره ای، محل احتمالی یکی از گورهای دسته جمعی را شناسایی و از آن بازدید کرده است.

ارتش نیجریه به قتل شبه اعدام مجروحان نیز متهم شده است. گفتنی است شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش از زمان آغاز درگیری های زاریا تاکنون در بازداشت بسر می برند، شیخ زکزاکی در طول بازداشت یک چشم خود را از دست داده است و فلج شده است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/11/25/4/1916861.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×