» عمومی » ورزشی » گزارش مهر از وضعیت تیم ملی تنیس بانوان ایران/ در حسرت یک حامی!
ورزشی

گزارش مهر از وضعیت تیم ملی تنیس بانوان ایران/ در حسرت یک حامی!

فروردین 7, 1395 0014

تیم ملی تنیس بانوان درحالی خود را برای حضور موفق در رقابت‌های فدکاپ آماده می کند که همچنان خبری از حمایت اسپانسرها نیست و ورود حامیان مالی به این رشته از مهمترین دغدغه ملی پوشان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ملی پوشان تنیس کمتر از چند روز دیگر در رقابتهای بین المللی فدکاپ به مصاف حریفان قدرتمند خود می روند. مسابقاتی که همه ساله با حضور کشورهای صاحب سبک تنیس برگزار می شود که در این دوره نیز ایران، هنگ کنگ، قرقیزستان، مالزی، نیوزلند، جزایر پاسیفیک، پاکستان، فیلیپین، سنگاپور، سریلانکا، تاجیکستان و ترکمنستان در آن حضور دارند.

ملی پوشان کشورمان در حالی خود را برای حضور در این پیکارها آماده می کنند که در آخرین مرحله تمرینات سارا امیری از سوئد نیز به سایر ملی پوشان ملحق و در نهایت ۴ تنیسور برای حضور در این بازیها انتخاب و راهی تایلندمی شوند. غزل پاک باطن، صدف صادق وزیری، غزاله ترکمن و هلیا غفرانی دیگر ملی پوشانی هستند که در آخرین اردوی تیم ملی حضور دارند.

اگرچه تقریبا همه چیز برای حضور موفق تنیسورهای ایرانی در رقابتهای فدکاپ تایلند مهیاست اما هنوز جای خالی حامیان مالی به چشم می خورد. دغدغه ای که در رشته پر هزینه تنیس همچنان رفع نشده و ملی پوشان هنوز با آن دست و پنجه نرم می کنند.

غزل پاک باطن تنیسوری از خراسان رضوی است که تنیس را از ۶ سالگی در یک خانواده ورزشی(تنیسی) آغاز کرده است. وی که عضویت در تیم ملی بزرگسالان و حضور در رقابت های فدکاپ را در کارنامه خود دارد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در واپسین روزهای اسفندماه اردوی آماده سازی تیم ملی با هدف حضور در رقابت های تایلند در مجموعه ورزشی استقلال برگزار شد. در این مرحله به همراه ۳ تنیسور دیگر در تمرینات حضور داشتم و خوشبختانه در شرایط خوبی قرار داریم و امیدوارم نتایجی بهتر از دوره گذشته بدست آوریم.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه فدراسیون امکانات لازم را برای ما فراهم می کند هر سال بهتر از گذشته ظاهر می شویم و می بایست در کنار امکانات سخت افزاری شرایط حضور بازیکنان خارجی در ایران فراهم و برای کسب آمادگی بیشتر در مسابقات مختلف شرکت کنیم .

پاک باطن ادامه داد: با وجود حمایت های خانواده ها و فدراسیون تنیس این رشته باز هم به حامیان مالی نیاز دارد که امیدوارم اسپانسرهای بیشتری جذب این رشته شوند.

صدف صادق وزیری یکی دیگر از تنیسورهای حاضر در اردوی تیم ملی است که از ۸ سالگی وارد این رشته شده و در طی این مدت موفقیت های زیادی را به اعتقاد خودش با پشتکار بدست آورده ، وی حضور در رقابت های فدکاپ را مهمترین مسابقات پیش رو می داند و در حال حاضر صاحب رنک نخست کشور است .

هدف اصلی صادق وزیری حضور در رقابت های معتبر گرند اسلم است و در این خصوص به خبرنگار مهر می گوید: رقابت های فدکاپ مهمترین مسابقات تیمی در بخش بانوان است. این مسابقات در سطح بالایی برگزار می شود و تیم ملی نیز در شرایطی بهتر از گذشته قرار دارد و امیدمان به کسب نتیجه مطلوب بسیار زیاد است.

وی گفت: در کنار حضور در رقابت های فدکاپ ، شرکت در مسابقات جونیور که در کشورهای مختلف و در رده سنی زیر ۱۸ سال برگزار می شود برایم اهمیت زیادی دارد و در نظر دارم تا طی ۲ سال آینده از رنک ۷۰۰ به زیر ۳۰۰ برسم و با موفقیت در این رده به هدفم اصلی ام که حضور در گرند اسلم ( معتبرترین مسابقات تنیس در دنیا ) است برسم .

تنیسور جوان کشورمان تصریح کرد: خوشبختانه تنیس در ایران و در رده سنی پایه رشد بسیار خوبی داشته به طوریکه در طی این مدت شاهد اتفاقات خوبی بودیم و با توجه به شکل گیری این رشته تاسیس آکادمی کمک بزرگی می کند و به نظر من ایده خوبی است تا علاقه مندان بیشتری جذب این رشته شوند.جا دارد که همین جا از خانواده ام نیز تشکر کنم چرا که تمام موفقیت های کسب شده ام را مدیون آنها هستم.

در کنار سایر تنیسورها غزاله ترکمن سابقه بیشتری نسبت به سایرین دارد به طوریکه وی این بار با حضور در تایلند، ششمین حضورش در رقابت های فدکاپ را تجربه خواهد کرد. وی نیز همچون سایر تنیسورها معتقد است می توانند در این دوره عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته باشند.

غزاله ترکمن با بیان اینکه از ۵ سالگی تنیس را آغاز کرده است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه من در خانواده تنیسی متولد شدم از ابتدا با رشته آشنا و فعالیتم را از ۵ سالگی آغاز کردم . در طی این مدت مادرم به عنوان بهترین مربی تنیس را به من آموزش داد و تا ۱۴ سالگی عنوان برتر کشور را در اختیار داشتم .

وی در خصوص حضور در رقابت های فدکاپ افزود: در حالی مسابقات تنیس فدکاپ فروردین ماه امسال برگزار می شود که من پیش از این با حضور در استرالیا، چین ، قزاقستان ( ۲ بار ) و هند ، ششمین حضور در این پیکارها را تجربه می کنم و این در حالی است که در تمامی دوره ها حضور داشتم.این رقابت ها با حضور تنیسورهای سطح بالایی برگزار می شود اما ما نیز از آمادگی خوبی برخورداریم و امیدوارم تا تیم ملی با عملکرد بهتری نسبت به گذشته ظاهر شود .

اما هلیا غفرانی به عنوان آخرین تنیسور حاضر در اردوی تیم ملی به خبرنگار مهر گفت: تنیس را با علاقه و حمایت خانواده ام آغاز کردم و تصمیم دارم این رشته را تا رسیدن به افتخارات مختلف پیگیری کنم .

وی افزود: هدف از تشکیل اردوی آماده سازی تنیسورها برای حضور در رقابت های فدکاپ است و در صورتیکه برای حضور در این مسابقات انتخاب شوم نخستین تجربه ام خواهد بود. با وجود اینکه تنیسورهای قدری در تایلند به مصاف یکدیگر می روند اما ایرانیها می توانند با انجام نمایش قابل قبول به خوبی ظاهر شوند.

غفرانی با اعلام اینکه هدفش رسیدن به ۵۰۰ تنیسور برتر دره سنی زیر ۱۸ سال است افزود:این رقابت ها همه ساله در بخش بانوان برگزار می شود که در این دوره کشورهای ایران، هنگ کنگ، قرقیزستان، مالزی، نیوزلند، جزایر پاسیفیک، پاکستان، فیلیپین، سنگاپور، سریلانکا، تاجیکستان و ترکمنستان حضور دارند. امیدوارم به هدفهای مهم زندگی ام در تنیس دست پیدا کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات بین المللی تنیس فدکاپ از ۲۳ فروردین ماه سال آینده به مدت یک هفته در شهر بانکوک برگزار و دو تیم برتر جواز صعود از این گروه را بدست می آورند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/12/03/4/1928746.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×