» اخبار ایران و جهان » اخبار ورزشی » وزیرخارجه ایتالیا: بسیاری از کشورها برای حضور در ایران صف کشیده اند
اخبار ورزشی

وزیرخارجه ایتالیا: بسیاری از کشورها برای حضور در ایران صف کشیده اند

بهمن 4, 1392 0010

به گزارش روز جمعه ایرنا از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، بونینو در نشستی مطبوعاتی در پایان مجمع جهانی اقتصاد (داووس) گفت: از هم اکنون و در آستانه تعدیل تحریم ها، یک صف از کشورهایی تشکیل شده است که آماده رفتن به ایران برای تجارت هستند.

وی تاکید کرد: ایتالیا از این نظر نسبت به انگلیسی ها و فرانسوی ها هشیارتر بود.

وی در پاسخ به سوالی درباره نگرانی رژیم صهیونیستی از نزدیکی سیاسی و اقتصادی میان ایتالیا و ایران، گفت: ایتالیا مطابق با تعدیل تحریم ها در قبال ایران به پیش خواهد رفت.

وزیر خارجه ایتالیا همچنین تاکید کرد که مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 می تواند به یک توافق کلی که فرای توافق شش ماهه اخیر در ژنو بود، تسریع یابد.

وزیر خارجه ایتالیا در آبان ماه گذشته نیز اظهار داشت: ما به خوبی می دانیم که درصورت کاهش تحریم ها، یک مسابقه برای ایجاد روابط با ایران (میان کشورهای غربی) بوجود می آید.

مسابقه میان کشورهای غربی برای حضور در ایران در آستانه تعدیل تحریم ها در حالی است که ˈماسیمو بریˈ وزیر فرهنگ و گردگشری ایتالیا نیز در راستای آمد و رفت های مقامات و هیات های عالیرتبه دو کشور در راس یک هیات فرهنگی و برای دیدار با مقامات ایرانی، امشب برای سفری چهار روزه راهی تهران می شود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×