» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » برگزاري محفل شعر”مهرو ماه “توسط کانون بسیج هنرمندان مبارکه + گالری عکس
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

برگزاري محفل شعر”مهرو ماه “توسط کانون بسیج هنرمندان مبارکه + گالری عکس

بهمن 1, 1392 0019

مسئول انجمن شعرو ادب کانون بسیج  هنرمندان شهرستان مبارکه : مدح و منقبت پیامبراعظم(ص) و خاندان مکرمش تاج افتخاري بر تارك ادب پارسي است.

به گزارش خبرنگار سایت شمس مبارکه، به مناسبت فرارسیدن 17ربيع الاول ،میلاد سراسر نورپیامبر مهرو مهربانی محمد مصطفی (ص) و ثلاله اطهرش  رئیس مذهب شیعه امام  جعفر صادق (ع) محفل نوراني “مهرو ماه ” با حضور شعراي فرهیخته شهرستان مبارکه در مجتمع فرهنگي غدیر شهرداری مبارکه برگزار گردید.

در این محفل ادبی که از طرف کانون بسیج هنرمندان و روابط عمومی شهرداری مبارکه برگزار گردیده بود ، نوزده نفر از شاعران برتر شهرستان به قرائت اشعار خود در توصیف  مقام معنوی پیامبر اکرم (ص) و حضرت امام صادق (ع) پرداختند

در این محفل همچنین اسماعیل بهرامی (مسئول انجمن شعرو ادب کانون) طی سخنانی به تبیین مقام معنوی پیامبر خاتم (ص) در شعر و ادب فارسی پرداخت
وي خاطر نشان کرد : شعراي پارسي‌گوي زيباترين اشعار خود را در نعت نبي‌اكرم (ص) سروده‌اند. در اين اشعار به ستودن سجاياي اخلاقي ايشان پرداخته‌اند و براي بهتر بيان كردن انديشه‌هاي خود از حوادث زندگي آن حضرت و معجزات پيامبر (ص)مدد جسته‌اند

مسئول انجمن شعرو ادب کانون بسیج هنرمندان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شاعران پارسي‌گوي هر كدام به اندازه كمال و معرفت خود زبان به نعت پيامبر (ص) گشوده و خلق عظيم او را ستوده‌اند. گفت : بي شك لطيف‌ ترين و زيباترين اشعار فارسي اشعاري است كه در نعت پيامبر (ص) سروده شده است ریرا مدح و منقبت پیامبراعظم(ص) و خاندان مکرمش تاج افتخاري است بر تارك ادب پارسي كه همچنان مي‌درخشد.

در این محفل ادبی همچنین گروه سرود کانون بسیج هنرمندان به سرپرستی آقای امیر نجاتی  ، و نماهنگ” یا خیر خلق اله “توسط هنرمند بسیجی آقای بهمن باقری اجرا و سپس آقای محمد طاهری در مدح پیامبر اکرم (ص) و خاندان پاکش به مولودی خوانی پرداخت.

در پايان مراسم به رسم يادبود به شاعران برتر لوح تقدیر و کتاب ارزشمند کجاوه سخن (اهدائی شهردار فرهیخته مبارکه) توسط مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان مبارکه اهدا گردید.

عکاس: داوود باقری

(برای مشاهده عکس ها با سایز اصلی بر روی عکس ها کلیک کنید)

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×