» اخبار ایران و جهان » مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی برگزار شد
اخبار ایران و جهان

مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی برگزار شد

بهمن 26, 1394 008

همزمان با فرا رسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم رسمی و دیپلماتیک روز ملی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در هتل لوته شهر سئول کره جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با فرا رسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم رسمی و دیپلماتیک روز ملی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در هتل لوته شهر سئول کره جنوبی برگزار شد.

در این مراسم چهارصد نفر از مقامات سیاسی و اقتصادی کره جنوبی، سفرا و دیپلماتهای خارجی مقیم، روسا و مدیران شرکتهای بزرگ اقتصادی و تجار و بازرگانان کره جنوبی شرکت کردند.

چانگ چین  یوب، وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی کره جنوبی که بعنوان میهمان ویژه در این مراسم جشن شرکت کرد، در سخنانی به ریشه های عمیق تعامالات و تبادلات دو کشور ایران و کره جنوبی پرداخته و عنوان کرد: توافق اتمی ایران باکشورهای غربی و برداشته شدن تحریم ها بین المللی علیه ایران فرصت مغتنمی برای حضور و مشارکت کره جنوبی در سرمایه گذاری و انجام امور اقتصادی و تجاری در ایران ایجاد کرد.

وی تاسیس چند بیمارستان و مراکز آموزش پزشکی و دارویی در ایران را از برنامه های وزارت متبوع خود برشمرده و ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور بیش از پیش توسعه و تعمیق یابد.

حسن طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی نیز در سخنان خود به موفقیت ایران در مدیریت مهمترین پرونده دیپلماتیک دهه اخیر و دستیابی به توافق اتمی با غرب، مقابله با سیاست ایران هراسی، جلوگیری از سوء استفاده از بحران های ساختگی هسته ای، دفع تهدید از منطقه و پرهیز از امنیتی شدن محیط استراتژیک ایران و منطقه پرداخت و افزود: در حوزه روابط خارجی، سیاست ایران مبتنی بر تقویت روابط و همکاریها با همسایگان و فراهم سازی محیط امن و با ثبات برای توسعه و رفاه همه مردم منطقه است.

طاهریان عنوان کرد: در دوران پسا تحریم، ایران با اتکاء به توانمندیهای صنعتی و فن آوری، بازار 80 میلیون نفری، دسترسی به بازار گسترده کشورهای منطقه، نیروی کار ماهر و تحصیل کرده، منابع غنی انرژی و معدنی آمادگی کامل دارد که همکاریهای خود را با کلیه کشورهای در جهت جذب سرمایه گذاری و فن آوری پیشرفته خارجی و همچنین دسترسی به بازارهای خارجی گسترش دهد. بدون شک شرکتهای کره ای با توجه به سابقه طولانی مشارکت در بازار ایران می توانند شریک مناسبی در این زمینه محسوب شوند.

وی گفت: سفرهای اخیر وزیر امور خارجه و وزیر امور زمین و حمل و نقل و همچنین سفر آتی وزیر تجارت، صنعت و انرژی برای برگزاری یازدهمین دور کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور در اسفند ماه سالجاری و مهمتر از همه، سفر آتی رئیس جمهور کره جنوبی به ایران در بهار سال آینده را نشان دهنده عزم و اراده این کشور برای توسعه روابط با ایران بر شمرده و ابراز امیدواری نمود که با سفر رئیس جمهور این کشور به ایران، روابط دو کشور بیش از پیش توسعه و تحکیم یافته و طرفین زمینه های همکاری با یکدیگر را گسترش دهند.

http://media.mehrnews.com/d/2016/02/15/4/1999271.jpg

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×