» عمومی » ورزشی » عجیب ترین داور جام جهانی 2014!
ورزشی

عجیب ترین داور جام جهانی 2014!

دی 28, 1392 009

همین چند روز پیش لیست داورانی که مسافر جام جهانی بودند اعلام شد و در این بین چندین و چند شگفتی رقم خورد؛ چند داور مطرح دنیا از جمله استفان لانوی فرانسوی برای حضور در این رقابت ها انتخاب نشدند و چند داور دیگر هم که فکر می کردند به این جام می روند به عنوان تیم ذخیره معرفی شدند.

با این حال در این بین علاوه بر این شگفتی، موضوع جالب توجه هم رقم خورد؛ نوربرت هائواتا روز چهارشنبه هفته پیش در این لیست قرار گرفت تا موجی از شگفتی به راه بیفتد. هائواتا در زمین کوچکی در پاپتوای، در جزایر کوچکی در مورئا یکی از مستعمره های فرانسه مشغول دویدن بود که خبر حضور در جام جهانی برزیل به دستش رسید. به گزارش خبرگزاری فرانسه خیلی سریع کاور یکی دو روزنامه شد و همان شب هم با تلویزیون TNTV گفت و گو کرد.

رسانه های فرانسوی که به شدت از عدم حضور داور فرانسوی در جام جهانی گله مند بودند همین مورد را تیتر خبرگزاری هایشان کردند با این حال با در نظر گرفتن نوربرت و جزیره تحت سلطه اش می توان او را تنها نماینده داوری فرانسه در جام جهانی دانست. هر چند که او سهمیه حضور در جام جهانی را از طریق اقیانوسیه گرفته است.

در اولین واکنش، نوربرت می گوید برای استفان لانوی متاسف است که نتوانسته سهمیه حضور در جام جهانی را بگیرد و بعد هم خدا را شکر می کند که به او فرصت حضور در جام جهانی را داده است. نوربرت که حالا مایه افتخار اهالی تاهیتی است روزی دو ساعت در زمین های چمن این منطقه می دود تا آمادگی اش را حفظ کند.
او از سیزده سالگی در باشگاه های کوچک مورئا فوتبال بازی کرده و در 21 سالگی تصمیم می گیرد داور شود تا از این طریق به باشگاهش کمک کند. سپس در سال 2007 فیفا او را به عنوان داور بین المللی انتخاب می کند.

او بازی های زیادی در اقیانوسیه سوت می زند و بعد هم برای جام جهانی زیر 17 ساله ها راهای مکزیک می شود. نوربرت که به مراه همسر و سه فرزندش زندگی می کند درست قبل از شروع جام جهانی 35 ساله می شود.

داوری برای 300 تماشاگر
خبرنگار خبرگزاری فرانسه در گزارشش به همراه نوربرت همان روز چهارشنبه راهی تاهیتی شده تا این داور یکی از بازی های حساس این منطقه را سوت بزند. گزارشی که این خبرنگار دارد خواندنی است.

نوربرت قرار است بازی تیم های تیفانا و دراگون را سوت بزند. به محض اینکه به زمین می رسد بازیکنان هر دو تیم و تماشاگران حاضر به او برای حضور در جام جهانی تبریک می گویند. یکی از بازیکنان جوان تیم همزمان که نوربرت وارد زمین می شود با صدای بلند می گوید: « از این به بعد به بازیکنانی مثل ریبری و رونالدو کارت می دهد، او رییس است».

این دیدار که برای تعیین سرنوشت قهرمان برگزار می شود بازی مهمی است و نوربرت هم برای کنترل کردن بازی 5 کارت زرد نشان می دهد. در زمین بازی بازیکنان به بعضی از تصمیم های او اعتراض می کنند که یکی از تماشاگران زن داد می زند: «حداقل این  که او داور است و قرار است برود جام جهانی!»

در پایان بازی مرد سیاه پوش میدان می گوید: «فشار بازی زیاد بود». این در شرایطی است که تنها 300 نفر تماشاگر این بازی را می دیدند. در ماه ژوئن آینده اگر قرار باشد این داور در ماراکانا سوت بزند باید برابر 100 هزار تماشاگر این کار را انجام دهد. به هر حال برای او 5 ماه زمان باقی است تا خودش را مهیای فشارهای بالاتری کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×