» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » مرمت و بازسازي قلعه نهچير مبارکه با هزینه 37 میلیارد ریال
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

مرمت و بازسازي قلعه نهچير مبارکه با هزینه 37 میلیارد ریال

دی 26, 1394 0014

رييس شوراي اسلامي شهر مباركه گفت: تاکنون برای مرمت و بازسازي قلعه تاریخي نهچير 37 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شمس مبارکه، خليل طاهري با اشاره به اهميت اجراي پروژه هاي پارك هشت بهشت، بلوار ۳۶ متري حافظ قهنويه و ميدان قهنويه توسط شهرداري در رفاه و آسايش شهروندان، اظهار كرد: پاركينگ طبقاتي شهداي ايرانپور، ادامه باند دوم خيابان سلمان، پل و ميدان محله سرارود از جمله پروژه هاي ست  كه تا قبل از دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

وي با بيان اينكه بالغ بر ۱۲ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال هزينه تملك پاركينگ طبقاتي شهداي ايرانپور شده است، افزود: اجراي اين پاركينگ نيز ۱۲۱ ميليارد ريال هزينه در بر داشته است.

طاهري گفت: ادامه باند دوم خيابان سلمان نيز در مجموع با ۶۱ ميليارد و ۶۴۸ ميليون ريال و پل و ميدان محله سرارود نيز با ۵ ميليارد و ۴۵۰ ميليون ريال تملك و با هزينه ۱۴ ميليارد ريال اجرا شد.

رييس شوراي اسلامي شهر مباركه با اشاره به اهميت مرمت و احيا قلعه تارخي نهچير، خاطرنشان كرد: با تغيير و تحولاتي كه در نيروي انساني و مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي انجام شد تاكنون عمليات اجرايي مرمت و بازسازي قلعه نهچير پيشرفت خوبي داشته است.

وي با بيان اينكه سال گذشته يك ميليارد و ۲۵۰ ميليون تومان و سال ۹۲ هم يك ميليارد تومان به مرمت اين قلعه اختصاص يافت، افزود: در اصلاح بودجه امسال هم حدود يك ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان به اين امر اختصاص يافت.

طاهري با بيان اينكه تاكنون ۳ ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان واريز شده است، گفت: شهرداري و شوراي اسلامي شهر مباركه با مرمت و بازسازي قلعه تاریخي نهچير گام موثري در جهت احياي ميراث فرهنگي شهر مباركه برداشته است.

وي با بيان اينكه قلعه نهچير يكي از پروژه هاي موثر شهر است كه با توجه به فضاي گردشگري و تقويت محله نهچير انجام شده است، افزود: طبق قول عوامل اجرايي سازمان بهسازي و نوسازي شهرداري مباركه  اميدواريم بتوانيم اوايل ارديبهشت ماه ۹۵ اين پروژه را به مردم عزيز شهر تقديم كنيم.

رييس شوراي اسلامي شهر مباركه با بيان اينكه قلعه نهچير جاذبه اي براي استفاده مردم استان و كشور خواهد بود، تصريح كرد: اميدواريم با تلاش هاي مديريت شهري و شوراي اسلامي شهر بتوانيم اين قلعه را به ثبت ملي و جهاني برسانيم.

وي با بيان اينكه اقدامات خوبي در زمينه سرمايه گذاري در شهر انجام شده است، گفت: كميته اي متشکل از شوراي عالي سرمايه گذاري، شوراي شهر، شهردار، مسئول واحد درآمد و معاون شهرسازي تشكيل شده و به موفقيت هاي بسيار خوبي در اين زمينه دست يافته ايم.

طاهري از كلنگ زني اجراي پروژه سرمايه گذاري در شهر طي هفته هاي آينده خبر داد و افزود: اين پروژه با عنوان بازار بزرگ سرپوشيده و سازه فلزي مدرن است كه با مشاركت شهرداري و سرمايه گذار بخش خصوصي با اعتبار ۱۰ ميليارد ريال در محدوده سازمان اتوبوسراني مباركه اجرا خواهد شد.

وي با بيان اينكه يكي از شركت هاي بزرگ فولاد هم در اين خصوص با ما وارد مذاكره شده است، گفت: از همه سرمايه گذاران شهرستان، استان و حتي خارج از استان و بويژه بانك ها و صنايع دعوت مي كنيم كه در پروژه هاي بعدي كه بستر آنها آماده شده با وارد مذاكره و همكاري شوند.

طاهري گفت: در زمينه احداث استخر سرپوشيده نيز با يك سرمايه گذار وارد مذاكره شديم و طراحي هاي احداث استخر انجام شده است.

وي با بيان اينكه در اجراي اين طرح نيز زمين از طرف شهرداري و اجرا توسط سرمايه گذار انجام خواهد شد، افزود: اين استخر سرپوشيده جنب ايستگاه سي ان جي نصيرآباد احداث خواهد شد.

رييس شوراي شهر مباركه گفت: شهرداري و شوراي اسلامي شهر مباركه در نظر دارد طرح ها و پروژه هاي بسيار زيادي را از طريق مشاركت و سرمايه گذاري با بخش خصوصي اجرا كند كه به زودي در اين زمينه اطلاع رساني انجام خواهد شد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×