» 1مبارکه » شهرستان مبارکه » با سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه، پروژه فاضلاب شهرستان مبارکه نیمه اول سال 95 تکمیل می شود
شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

با سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه، پروژه فاضلاب شهرستان مبارکه نیمه اول سال 95 تکمیل می شود

دی 19, 1394 0116

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: پروژه جمع آوری فاضلاب شهرستان های مبارکه و لنجان نیمه اول سال 95 تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

هاشم امینی روز شنبه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه عملیات اجرایی این قرارداد تیر سال 92 آغاز شد، افزود: مبلغ کل این قرارداد 120 میلیارد تومان است که به صورت بیع متقابل بین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و شرکت فولاد مبارکه منعقد شده است.
وی افزود: با سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه، شبکه های فاضلاب شهرهای منطقه لنجان و مبارکه اجرا می شود.
امینی گفت: در ازای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهرهای مبارکه و لنجان، در یک دوره زمانی معین 30 تا 35 ساله پساب حاصل از جمع آوری فاضلاب این شهرها در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در منطقه لنجان حدود 244 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا خواهد شد، اظهار کرد: اجرای پروژه فاضلاب لنجان در مدت سه سال باید به اتمام برسد تا 230 لیتر بر ثانیه پساب حاصل از آن به فولاد مبارکه منتقل شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: مبلغ قرارداد اجرای پروژه فاضلاب لنجان 712 میلیارد ریال است .
امینی با بیان اینکه مبلغ قرارداد اجرای پروژه جمع آوری فاضلاب مبارکه نیز 503 میلیارد ریال است، تصریح کرد: در منطقه مبارکه نیز باید 220 کیلومتر شبکه در مدت دو سال اجرا شود تا 220 لیتر بر ثانیه پساب حاصل از آن به فولاد مبارکه منتقل شود.
وی افزود: در حال حاضر از 244 کیلومتر طرح مورد قرارداد در منطقه لنجان با پیشرفت 72.6 درصدی 177 کیلومتر اجرا شده است و پیش بینی می کنیم در صورت اجرای تعهدات سرمایه گذار و پرداخت هزینه های اجرایی در نیمه اول سال 95 به اتمام برسد.
امینی گفت: در منطقه مبارکه نیز از 220 کیلومتر طرح مورد قرارداد با پیشرفت فیزیکی حدود 77 درصد 170 کیلومتر آن اجرایی شده است که در صورت تامین اعتبار و پرداخت هزینه توسط سرمایه گذار نیمه اول سال 95 به اتمام خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: در نتیجه اجرای این طرح در مجموع 450 لیتر بر ثانیه پساب در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار خواهد گرفت.
وی گفت: اجرای این طرح در ایجاد محیط سالم و بهداشتی برای مردم و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و آب های زیر زمینی و منابع آب سطحی بسیار موثر است.
امینی افزود: کل طول شبکه فاضلاب منطقه مبارکه 220 کیلومتر است که مقرر شد طی دو سال شبکه فاضلاب منطقه مبارکه بطور کامل به مرحله اجرا درآید .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به نیاز آبی شرکت فولاد مبارکه اشاره و اضافه کرد: میزان آب مصرفی مجتمع فولاد مبارکه در سال91 حدود 27 میلیون مترمکعب بود و بر اساس نظر کارشناسان با پیشرفت تجهیزات و مکانیزم های مصرف بهینه، آب مصرفی به کمتر از 20 میلیون مترمکعب خواهد رسید .
امینی گفت: پس از اجرای پروژه شبکه فاضلاب 230 لیتر بر ثانیه پساب تولیدی در منطقه مبارکه به منظور رفع نیاز آب مجتمع فولاد مبارکه در اختیار این شرکت قرار می گیرد.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

تعداد دیدگاهها: 1

  1. کوروش

    بهترین راه است هم مبا رکه وزرین شهر وهم مجتمع فولاد سود میبرند یک منعت دوطرفه بین دوشهرستان وفولاد مبارکه است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×