» اخبار ایران و جهان » کره شمالی آزمایش هسته‌ای خود را با سرنگونی رژیم قذافی توجیه کرد
اخبار ایران و جهان

کره شمالی آزمایش هسته‌ای خود را با سرنگونی رژیم قذافی توجیه کرد

دی 19, 1394 0013

کره شمالی ضمن اشاره به سرنوشت رهبران سرنگون شده در خاورمیانه، از آخرین آزمایش هسته‌ای خود دفاع کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسمی کره شمالی ضمن پخش تصاویر مربوط به آزمایش موشکی از یک زیردریایی به سرنوشت دو رهبر سرنگون شده در خاورمیانه اشاره کرده و از آزمایش هسته ای اخیر خود نیز دفاع نموده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز شب گذشته اعلام کرد: سرنوشت صدام حسین در عراق و معمر قذافی در لیبی نشان می دهد، زمانی که این کشورها بلندپروازی های هسته ای خود را ترک کردند، چه اتفاقاتی برای آنها افتاده است.

در این گزارش پیونگ یانگ ضمن تهدید سئول اعلام کرده است: اقدام کره جنوبی در آغاز تبلیغات با بلندگوهای بزرگ در مرز دو کشور، شبه جزیره کره را در آستانه جنگ قرار می دهد.

این گزارش افزود: آزمایش هسته ای چهارم کره شمالی یک اتفاق بزرگ بوده که به پیونگ یانگ قدرت بازدارندگی کافی برای تامین امنیت مرزها را در برابر نیروهای دشمن می دهد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: تاریخ اثبات می کند که بازدارندگی هسته ای قدرتمند بهترین و مستحکمترین ابزار برای جلوگیری از تجاوز خارجی و دشمنان این کشور است.

رژیم صدام حسین در عراق و رژیم قذافی در لیبی پس از محروم شدن از برنامه توسعه هسته ای و تسلیم کردن برنامه هسته ای خود، نتوانستند از سرنوشت نابودی رهایی یابند.

هر دو اشتباه کردند که در نتیجه فشار غرب به رهبری آمریکا، تسلیم شدند و این تسلیم شدن به قیمت سرنگونی رژیم های عراق و لیبی تمام شد.

کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد که یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است. کشورهای مختلف از جمله آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و روسیه این اقدام کره شمالی را محکوم کرده و آن را نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ارزیابی کرده اند. چین نیز نسبت به اقدام اخیر کره شمالی ابراز نگرانی کرده است.

کره شمالی به خاطر برنامه های موشکی و هسته ای با تحریم های اقتصادی و سیاسی شورای امنیت سازمان ملل مواجه شده است.کره شمالی در آوریل 2003 میلادی از پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای خارج شد و اقدام به توسعه ذخایر هسته ای خود نموده است.

http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/07/18/139407181139101266269434.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×