» عمومی » ورزشی » ماهیگیری از آب گل آلود/ قیمت بازیکن نیمکت نشین چگونه به 3.5 میلیارد تومان رسید؟
ورزشی

ماهیگیری از آب گل آلود/ قیمت بازیکن نیمکت نشین چگونه به 3.5 میلیارد تومان رسید؟

دی 8, 1394 1016

ادینیو از پرسپولیس پیشنهاد دارد اما قیمت فوق العاده بالای او، سرخپوشان را از خریدش منصرف کرده است.

میثم بهرامی/ از چند هفته قبل نام لوسیانو ادینیو مهاجم برزیلی به عنوان یكی از گزینه های مورد نظر پرسپولیس برای نقل و انتقالات نیم فصل مطرح شده است. این مهاجم برزیلی كه از خود خاطره خوشی در فوتبال ایران به جا گذاشته، به عنوان یك مهاجم گلزن و موقعیت شناس شناخته می شود. ادینیو فصل قبل هم با پیراهن تراكتورسازی به آقای گلی لیگ برتر ایران رسید تا یكی از معدود مهاجمان خارجی تاریخ لیگ ایران باشد كه عملكردی فوق العاده از خود به جا گذاشته است.
همیشه در طول تاریخ فوتبال ایران، مهاجمان خارجی زیادی بوده اند كه با قیمت های بالا جذب تیم های ایرانی شده اند اما عملكرد آن‌ها به قدری بد بوده كه یا نیمكت نشین شده اند، یا در پایان فصل، از آن تیم جدا شده اند. اما حساب ادینیو با تمام این مهاجمان متفاوت است. وقتی اسم او می‌آید باشگاه‌های زیادی خواهان جذبش هستند و مشتری‌های زیادی دارد.
همین حالا هم تراكتورسازی یكی از مشتری‌های دست به نقد ادینیو است كه می‌خواهد ضعف خط حمله خود را با این بازیكن برطرف كند. اما مشكل اینجاست كه مهاجم برزیلی، از علاقه تیم‌های ایرانی برای جذب خود خبردار است و می‌داند كه هرچقدر هم قیمت را بالا ببرد، ممكن است كسی با آن رقم مخالفتی نداشته باشد.
رقابت كاذب باشگاه‌های ایرانی برای جذب بازیكنان در فصل نقل و انتقالات باعث شده قیمت بسیاری از بازیكنان، بی جهت بالا برود و ادینیو و مدیر برنامه های او هم از این ماجرا كاملا خبر دارند. همین چند روز قبل بود كه برانكو سرمربی پرسپولیس در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال كه آیا ادینیو را جذب می‌كنید؟ گفت: «ادینیو بازیكن گران قیمتی است. او یك میلیون دلار از پرسپولیس می‌خواهد.»
رقم یك میلیون دلاری در فوتبال ایران، پولی نیست كه باشگاه‌ها بتوانند راحت به آن فكر كنند. تا به حال هم هیچ بازیكنی در فوتبال ایران چنین پولی نگرفته است چراكه یك میلیون دلار، بیش از سه میلیارد و پانصد میلیون تومان می شود كه این رقم می‌تواند مشكلات یك ماه پرهزینه‌ترین تیم‌های لیگ برتر را هم حل كند.
نكته جالب درمورد ادینیو این است كه این بازیكن به لیگ فوتبال قطر رفته و عضو السیلیه شده است. او به عنوان آقای گل لیگ برتر ایران به این تیم پیوست اما تا حالا فقط یك گل برای تیمش زده و جالب تر از همه اینكه در یك ماه اخیر هم نیمكت نشین بوده است. به همین دلیل السیلیه او را در لیست مازاد قرار داده است.
اما چطور می شود بازیكنی كه در لیست مازاد یك باشگاه قطری قرار گرفته، برای آمدن به لیگ ایران 3.5 میلیارد تومان پول بخواهد؟ دلیل این ماجرا همان رقابت كاذب باشگاه‌ها برای جذب بازیكنان است كه باعث می‌شود بازیكنان از این فرصت نهایت استفاده را ببرند و رقم‌های بالاتری پیشنهاد بدهند. مدیر برنامه‌های ادینیو هم زمانی كه دید باشگاه‌های پرسپولیس، تراكتورسازی و سپاهان خواهان جذب او هستند، رقم پیشنهادی را به شدت بالا برده و دنبال ماهی گیری از این آب گل آلود است.
البته از همین حالا هم می توان پیش بینی كرد كه اگر ادینیو به لیگ ایران بیاید، قطعا نمی‌تواند یك میلیون دلار دستمزد بگیرد چراكه در لیگ امسال، گران قیمت ترین بازیكن تمام تیم ها حمزه یونس بازیكن تراكتورسازی بود كه طبق اعلام سازمان لیگ، دستمزدش یك میلیارد و 360 میلیون تومان است و فاصله این رقم با رقم 3 میلیارد و 500 میلیون تومانی كه ادینیو پیشنهاد داده، به حدی بالاست كه تیم‌ها نمی‌توانند حتی به آن فكر كنند.

http://images.khabaronline.ir/images/2015/12/position50/2015_12_29_13_27_35.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×