» اخبار ایران و جهان » عراق و سوریه در سال ۲۰۱۵ صحنه بیشترین تلفات شغل خبرنگاری بوده است
اخبار ایران و جهان

عراق و سوریه در سال ۲۰۱۵ صحنه بیشترین تلفات شغل خبرنگاری بوده است

دی 8, 1394 008

آمار ارائه شده در روزهای پایانی سال ۲۰۱۵ میلادی نشان می دهد که در یک سال گذشته عراق و سوریه ناامن ترین مکان دنیا برای حضور خبرنگاران بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سایت رسمی سازمان گزارشگران بدون مرز (آر اس اف) امروز پنجشنبه تعداد خبرنگارانی را که در سال میلادی جاری (۲۰۱۵) در صحنه جنگ و حین ارائه گزارش جان خود را از دست داده اند ۶۷ نفر اعلام کرد.

به این ترتیب شمار خبرنگارانی که از سال ۲۰۰۵ به این سو در راه عمل به وظیفه جان باخته اند، به ۷۸۷ نفر رسید.

در این میان گفته می شود که در سال ۲۰۱۵  تعداد ۲۷ شهروند- خبرنگار و هفت نفر از پرسنل رسانه ای نیز جان خود را در صحنه درگیری های خشونت بار از دست داده اند.

عراق و سوریه به ترتیب مکان هایی بوده اند که بیشترین آمار تلافات خبرنگاران را در آنها شاهد بوده ایم و پس از آن کشور فرانسه قرار دارد که امسال صحنه وقوع چند حادثه تروریستی بوده است.

گفته می شود که حمله ماه ژانویه امسال به دفتر مجله موهن «شارلی ابدو» روند طبقه بندی کشورهایی با بیشترین تعداد تلفات حرفه خبرنگاری را تغییر داده است. زیرا برخلاف سال گذشته میلادی (۲۰۱۴) که دو سوم از تلفات حرفه خبرنگاری در کشورهای درگیر خشونت و بحران رخ داد؛ امسال دو سوم از تلفات این حرفه در کشورهایی اتفاق افتاد که صلح بر آنها حاکم بوده است.

http://media.mehrnews.com/d/2015/12/29/4/1953035.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×