» اخبار ایران و جهان » تبلیغات کاندیداها به اسم کاندیدا در نشریات ممنوع است
اخبار ایران و جهان

تبلیغات کاندیداها به اسم کاندیدا در نشریات ممنوع است

آبان 28, 1394 009

دبیر ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان اردبیل گفت: اینکه کاندیدایی به‌عنوان کاندیدا و نه کارشناس در نشریه‌ای تبلیغ کند ممنوعیت قانونی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف خدادادی صبح پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص برخی تخلفات مبنی بر انتخاب کاندیداها جهت تبلیغ در نشریات و یا اختصاص صفحاتی به کاندیداها تصریح کرد: درصورتی‌که تبلیغ به شکل عمومی باشد ایراد ندارد.

وی افزود: اگر فردی به‌عنوان کاندیدا از منظر یک کارشناس ایراد سخن کرده باشد ایراد ندارد اما اگر به‌عنوان یک کاندیدا نسبت به تبلیغ خود پرداخته منع قانونی دارد و انتظار می‌رود نشریات با مراقبت عمل کنند.

دبیر ستاد ویژه پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان تأکید کرد: درصورتی‌که نشریه‌ای وابسته به دستگاه دولتی است یا از امکانات دولتی استفاده می‌کند نباید برای تبلیغ کاندیداها اقدام کند و این موضوع منع قانونی دارد.

خدادادی با تأکید به اینکه مطبوعات خود می‌توانند ضامن سلامت انتخابات بوده و به سالم‌سازی فضاهای تبلیغاتی کمک کنند، اضافه کرد: نباید با استفاده از امکانات دولتی نشریه‌ای اقدام به تبلیغ کاندیدای خاصی نماید.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اذعان به اینکه تبلیغات کاندیداها از رسانه‌های دولتی و رسانه ملی ممنوع است، اضافه کرد: عملکرد تمامی نشریات به جد رصد می‌شود.

وی هدف از شکل‌گیری ستاد ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی را بررسی تخلفات این مهم خارج از نوبت و در زمان کوتاه عنوان و اضافه کرد: فعالیت تبلیغاتی کاندیداها در فضای مجازی نیز رصد می‌شود.

به گفته خدادادی درصورتی‌که به‌واسطه تبلیغات یک کاندیدا به فرد دیگری اهانت شد و فرد تخریب شود ستاد رسیدگی به جرایم به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

http://media.mehrnews.com/d/2014/11/26/3/710997.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×