» عمومی » فناوری اطلاعات » تولید انبوه نخستین خودروی برقی چاپ ۳ بعدی جهان
فناوری اطلاعات

تولید انبوه نخستین خودروی برقی چاپ ۳ بعدی جهان

آبان 14, 1394 1011

یک شرکت نوپای خودروسازی در آمریکا تلاش می کند تا خود را به عنوان نخستین خودروساز سازنده محصولات برقی مبتنی بر چاپ سه بعدی به دنیا معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت Local Motors که مقر آن در آریزونای آمریکاست و تخصص ویژه ای در طراحی و ساخت خودروهایی با موتور کم حجم و استفاده از ریزساختارها در بدنه محصولات خود دارد حالا روی به استفاده از فناوری چاپ سه بعدی آورده تا نسل جدیدی از خودروهای برقی را تولید و روانه بازار کند.

این محصول جدید LM۳D Swim نام دارد و شرکت سازنده که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شده مدعی است که شاسی آن به گونه ای طراحی شده که بتوان هر بدنه مفهومی را بر روی آن سوار کرد.

این شرکت پیشتر نیز در چند نمایشگاه خودرو با محصولات متنوعی حاضر شده بود و شاخص ترین آنها خودروی برقی Strati بوده است. اما حالا به نظر می رسد که این شرکت قصد دارد تا محصولات مبتنی بر چاپ سه بعدی خود را روانه بازار کند.

مجموعه باتری این خودرو در بخش میانی آن تعبیه شده که این به معنای پایداری بالای خودرو در سرعتهای بالاست. البته مهندسان Local Motors فکر جالبی برای حفاظت از باتری در برابر ضربات احتمالی کرده و محافظی به ضخامت ۱۰ سانتیمتر در اطراف آن تعبیه کرده اند.

مهندسان این پروژه در ارایه محصول نهایی از طراحی شرکتهای دیگر نیز الهام گرفته اند. در این خودرو پنجره ها و شیشه های جلویی برقی هستند.

تقریبا ۷۵ درصد این خودرو با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده است. با این حال شرکت سازنده اعلام کرده که در تلاش است این رقم را به ۹۰ درصد برساند.

تولید عمده این خودرو از سال ۲۰۱۶ آغاز و با قیمتی درحدود ۵۳ هزار دلار روانه بازار خواهد شد. تحویل نخستین سری از این محصول نیز از سال ۲۰۱۷ آغاز می شود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/11/04/3/1894203.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×