» عمومی » علمی آموزشی » شوینده نانویی برای تمیز کردن لنزهای چشمی تولید شد
علمی آموزشی

شوینده نانویی برای تمیز کردن لنزهای چشمی تولید شد

آبان 13, 1394 0014

محلول شوینده‌ای برای تمیز کردن لنزهای چشمی به بازار عرضه شده است که می‌تواند به شکل موثری لنزها را از آلودگی‌هایی نظیر غبار یا روغن تمیز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در حال حاضر بازار لنزهای ابرآبگریز در حال گسترش است که دلیل این امر مقاومت بالای این لنزها است. یکی از اشکالاتی که در لنزها وجود دارد، نیاز به تمیزکردن دائمی آنها است. به تازگی یک شرکت فعال در عرصه نانو محصولی برای استفاده روی لنزها ابداع کرده است که می‌تواند موجب ابرآبگریزی و ایجاد خاصیت ضدانعکاس در این لنزها شود.

این محصول موجب می‌شود ذرات خاک و آلاینده‌های روغنی به راحتی از سطح لنز زدوده شوند و در نتیجه لنز همیشه پاکیزه و عاری از لک خواهد بود.

این شرکت فعال در عرصه نانو بیش از ۳۰ سال است که در حوزه تولید پوشش‌ها و تمیزکننده‌های لنز فعالیت دارد. این فناوری، نسل جدید از تمیزکنندگان لنز بوده که به صورت یک محلول عرضه می‌شود.

این محلول به صورت یک شوینده سطح را تمیز کرده به طوری که تمام سطح لنز تمیز می‌شود و هیچ نقطه‌ کثیفی باقی نمی ماند. این محلول قادر است چربی‌هایی نظیر اثرات حاصل از اثر انگشت را از سطح لنز پاک کند.

در تولید این محصول، محققان از«سورفاکتانت‌هایی» استفاده کرده‌اند که می‌تواند آلودگی‌های موجود در سطح لنز را شکسته و وارد فاز سیال کند و به این ترتیب آلودگی‌ها از سطح زوده شود.

آزمون‌های استاندارد انجام شده نشان می‌دهد که این محلول لنزها را به شکل موثری تمیز کرده و اثرمنفی روی عملکرد لنز ندارد. همچنین آزمایشگاه این شرکت آزمایش‌های بسیار سختی  روی این فناوری انجام داده تا سطح اثربخشی آن را بیازماید.

برای مثال بزاق دهان، روغن بدن و ژل موی‌ سر روی لنز ریخته شده و سپس با این محلول عملکرد لنز مورد بررسی قرار گرفت شده است. «pH» این محلول بسیار نزدیک به آب بوده و عاری از «سیلیکون» است. این محلول در بسته‌بندی‌های مختلف در بازار توزیع شده است.

با وجود این فناوری، صنایع تولیدکننده لنزهای چشمی می‌توانند از وجود محصولی برای تمیز ماندن لنزها مطمئن شوند. با این فناوری لنزها به راحتی تمیز شده و هیچگاه مات نمی‌شوند.

http://media.mehrnews.com/d/2015/11/04/3/1893495.jpg

به این نوشته امتیاز بدهید!

م. موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×