» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » دو پرنده شکاری تحویل اداره محیط زیست شهرستان مبارکه شد
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

دو پرنده شکاری تحویل اداره محیط زیست شهرستان مبارکه شد

آبان 3, 1394 0015

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه از تحویل یک بهله دلیجه و یک سنقر گندمزار توسط ماموران انتظامی و شهرداری به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شمس ، افروز باقری گفت: این دو پرنده به منظور تیمار و رهاسازی به اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان منتقل شد.
وی با اشاره به مشخصات این دو پرنده افزود : دلیجه در تیره شاهینیان جای دارد و درجا بال زنی طولانی این پرنده، معروف است. در میان کوچکترین پرندگان شکاری جای دارد که ماده ها از نرها بزرگتر هستند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه با بیان اینکه اطلاعات اندکی در مورد طول عمر دلیجه وجود دارد افزود : شکار، آلودگی، محدودیت منابع و تصادفات جاده ای علت مرگ زودرس این گونه معرفی شده است.
وی با بیان اینکه درحیات وحش تنها حدود 66 درصد دلیجه ها در دو سال اول عمر، زنده می مانند گفت: میانگین طول عمر دلیجه بطور معمول در حیات وحش 2/16 سال است.
باقری با بیان اینکه دلیجه ها شکارچیانی روزگرد و در کنترل آفات کشاورزی بویژه موشها و وول ها مهم هستند اظهار کرد: دلیجه اغلب از پستانداران کوچک از قبیل وول ها و موش ها و گاهی اوقات از دوزیستان، خزندگان و سایر پرندگان تغذیه می کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبارکه گفت : سنقر گندم زار، نیز پرنده ای از تیره قوشیان و سررده سنقرها است که در مناطق باتلاقی، بیشه ها و زمینهای کشاورزی و نیز در جنگلهای جوان سوزنی برگ زیست کرده و در لابه لای گیاهان کنار آب و یا به طور اتفاقی در کشتزارها آشیانه می سازد.

81811638-70254220

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×