» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » گزارش عزاداری مردم کرکوند در روز اربعین حسینی
اخبار شهرستان مبارکه

گزارش عزاداری مردم کرکوند در روز اربعین حسینی

دی 2, 1392 0013

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه: حجت الاسلام و المسلمین مهدی بخشی رئیس حوزه علمیه مبارکه در ظهر اربعین حسینی با قرائت زیارت اربعین و سخنرانی  خود پیرامون این روز ، به بیان اهداف قیام امام حسین(ع) پرداخت.

به گزارش سایت شمس شهرستان مبارکه، ظهر امروز همزمان با سراسر کشور مراسم عزاداری  روز اربعین حسینی، با برپایی دسته جات عزاداری هیئت های مختلف در نقاط گوناگون شهر کرکوند برگزار شد.

هیئت های عزاداری، دسته جات سینه زنی و مرثیه سرایی با گذر از خیابان های اصلی شهر مورد استقبال پور شور دوستداران خاندان اهل بیت(ع) قرار گرفتند و برخی نیز با اشک های خود این کاروان عزاداران حسینی را بدرقه می کردند.

حضور اقشار گوناگون مردم به صورت خانوادگی که با استقبال از هیئت های عزاداری همراه بود موجب گرمی صد چندان جمع عزاداران حسینی شد و بر شکوه آن بیش از پیش افزود.

در مسیر حرکت این هیئت ها، دانش آموزان دوره دبستان این شهر، در خیابان شهدای کرکوند با تشکیل دسته جات زنجیر زنی به جمع دیگر هیئت های عزاداری اضافه شدند که بیش از پیش بر شور حسینی  مراسم عزاداری اربعین اضافه کرد.

این عزاداران حسینی با گذر از خیابان های اصلی شهر و اجتماع کردن آنها درامامزاده حلیمه خاتون(س) و گلزار شهدای این شهر به برگزاری مراسم نوحه خوانی،مرثیه سرایی و سینه زنی پرداختند و یاد و خاطره شهیدان 8 سال جنگ تحمیلی و رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی(ره) گرامی داشتند.

 پس از آن حجت الاسلام و المسلمین مهدی بخشی رئیس حوزه علمیه مبارکه دراین آئین مقدس با قرائت زیارت اربعین و سخنرانی  خود پیرامون روز اربعین، به بیان اهداف قیام امام حسین(ع) پرداخت و سپس با برپایی نمازجماعت ظهر و تقسیم ناهار نذری در بین حاضرین دراین مکان مقدس، این آئین مذهبی به پایان رسید.

مهدی اسماعیلی 

به این نوشته امتیاز بدهید!

سعید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×