» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » معاون فرماندار مبارکه : میزان تلفات ناشی از عوامل طبیعی و غیر طبیعی را باید کاهش دهیم
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

معاون فرماندار مبارکه : میزان تلفات ناشی از عوامل طبیعی و غیر طبیعی را باید کاهش دهیم

مهر 13, 1394 1011

معاون فرماندار شهرستان مبارکه گفت: با استفاده از پدافند غیر عامل باید میزان تلفات ناشی از عوامل طبیعی و غیر طبیعی را کاهش دهیم و آموزش مهمترین اولویت در حوزه پدافند غیر عامل است.

به گزارش پایگاه خبری شمس ، جواد سلطانی روز دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان مبارکه با تاکید بر اینکه در پدافند غیرعامل باید آسیب ها، تهدیدات و فرصت ها باید شناسایی شود، افزود: عدم توجه به پدافند غیرعامل و پیش بینی های لازم ممکن است عواقبی را به همراه داشته باشد .
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل با مدیریت بحران متفاوت است،افزود: فرهنگ سازی، آگاه سازی و افزایش حساسیت از اصول اساسی پدافند غیر عامل است که میتوان با برنامه ریزی و تشکیل کارگروههای مرتبط و ارائه راهکار و شناسایی تهدیدها آن را محقق کرد.
سلطانی با بیان اینکه پدافند غیرعامل سه مرحله مهم دارد، اظهارکرد: پیش بینی لازم قبل از وقوع بحران، فرهنگ سازی، آمادگی و تامین منابع لازم برای مقابله با بحران های احتمالی از جمله این مراحل است که باید همه دستگاه ها برای این مراحل تمهیدات لازم را بیاندیشند.
معاون فرماندار شهرستان مبارکه با بیان اینکه امروزه اهمیت پدافند غیرعامل بر کسی پوشیده نیست، گفت: ماهیت نظام و انقلاب اسلامی به شکلی است که کشورمان همواره مورد طمع و دشمنی بیگانگان قرار دارد بنابراین باید بطور مستمر از آمادگی دفاعی نظامی و غیر نظامی مناسب برای مواجه و برخورد با تهدیدات دشمن برخوردار باشیم.
وی افزود: در همه کشورهای دنیا حتی کشورهایی که با خطرات کمتری مواجه هستند پدافند غیرعامل در سطح برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت قرار دارد.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه می گویند که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.

 معاون فرماندار مبارکه : میزان تلفات ناشی از عوامل طبیعی و غیر طبیعی را باید کاهش دهیم

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×