» 1مبارکه » اخبار شهرستان مبارکه » فرماندار مبارکه: يكي از راههاي تحقق اقتصاد مقاومتي ،مبارزه با قاچاق كالا و ارز است
اخبار شهرستان مبارکه - مطالب ویژه

فرماندار مبارکه: يكي از راههاي تحقق اقتصاد مقاومتي ،مبارزه با قاچاق كالا و ارز است

شهریور 17, 1394 009

علي اصغر ذاكري با بيان اينكه وظيفه همه دستگاه هاي متولي است كه با قاچاق كالا وارز در شهرستان مبارزه نمايند افزود: قاچاق كالا علاوه بر اينكه به اقتصاد كشور آسيب ميزند توليد داخلي را نيز تحت تاثير قرار ميدهد.

به گزارش پایگاه خبری شمس شهرستان مبارکه، ذاكري تصريح كرد ادارت و اصنافي كه به نوعي با مردم در ارتباط هستند ميتوانند اثرات استفاده از كالاهاي قاچاق و اينكه چه ضرري به مردم وارد مي كند را براي مردم تشريح نمايند و مردم را به سمت استفاده از توليدات داخلي سوق نمايند.

وي ادامه داد نيروي انتظامي با همكاري اصناف و تعزيرات حكومتي مي توانند در كاهش وجمع آوري كالاهاي قاچاق همكاري نمايند و اگر هر كدام از دستگاهاي متولي وظيفه قانوني خود را به درستي عمل نمايند مي توانند از ورود كالاهي قاچاق و نامرغوب جلوگيري كرد.

فرماندار شهرستان به فرمايش رهبر معظم انقلاب در مورد اقتصاد مقاومتي نيز اشاره كرد و گفت: يكي از راههاي تحقق اقتصاد مقاومتي و افزايش توليد داخل و رونق بخشيدن به اقتصاد كشور مبارزه با قاچاق كالا وارز است و مي توان با كنترل و نظارت بر اصناف وصنايع از ورود كالاهاي نامرغوب به كشور و شهرستان جلوگيري كرد كه با همكاري همه دستگاه هاي شهرستان قابل تحقق است.

وي تاكيد كرد كه بايد مبارزه با قاچاق كالا وارز را جدي بگيريم و اين خواسته و انتظار به حق همه مردم است و همه ما به عنوان مسئولين شهرستان در برابر مردم چه از لحاظ قانوني و چه از لحاظ شرعي مسئول هستيم.

ذاكري يكي از راههاي كاهش قاچاق كالا و ارز در شهرستان را اطلاع رساني و فرهنگ سازي مناسب در اين زمينه بيان كرد و گفت: مي توان از طريق تريبونها و امكانات شهري زمينه آگاهي هر چه بيشتر مردم را مهيا كرد و انتظار داريم همه دستگاه ها همكاري لازم را داشته باشند.

در پايان جلسه نيز پس از بحث و تبادل نظر و ارائه راهكارهاي مناسب تصميمات لازم اتخاذ گرديد.

 
 

به این نوشته امتیاز بدهید!

میلاد زارع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • ×